Hoe komt het dat de tekens op mijn toetsenbord soms ergens anders onder een toest staan, dan ze horen te staan?

B.v. als ik op G.V. zit en wil b.v. mijn ? gebruiken, dan zit hij niet onder de vraagtekentoets (onder accent aiqu), maar zit de ? onder de toets bovenaan waar de 2 streepjes staan.
Alle andere tekens zijn verwisseld en moet ik gaan zoeken waar onder (welke toets) ze staan.
Als dit gebeurt, wat kan ik doen om de boel weer op z´n plek te krijgen?
(Ik zet dit maar onder besturingssysteem, misschien moet dit onder overig, weet niet)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ga er even vanuit dat je op Windows 7/Vista werkt: -Druk de windowstoets(startknop) in (linksonderin je scherm of linksonderop je toetsenbord) -(Tik in) Land en taal (enter) -Nu kan je het plaatje volgen -Zorg dat er maar een toetsenbord mogelijkheid is en dat moet verenigde staten zijn. -Als er een andere dan v.s. tussenstaat moet je die verwijderen. -Als er geen v.s. tussenstaat moet je die bijvoegen. Toegevoegd na 1 minuut: Een andere manier om er te komen is Windows(start)->configuratiescherm->Land en taal.

Waarschijnlijk is de taalinstelling van je toetsenbord per ongeluk gewijzigd. Als je CTRL-SHIFT indrukt, moet het weer goedkomen.

Er is een hele makkelijke manier om dit te veranderen. Ga onderin het scherm naar het toetsenbord icoontje, klik daarop met je linkermuisknop. Vervolgens zie je staan: Verenige Staten (internationaal) Nederlands. Klik op Verenigde Staten en dan moet het weer goed zijn gekomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100