Is het mogelijk om na een upgrade terug te gaan naar je oude besturingssysteem?

ik heb vista home basic en wil upgraden naar windows 8,
Is het mogelijk om daarna weer vista installeren(aangezien dat ik in bezet ben van Back-up Recovery DVD's van vista)?

11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Upgraden is niet verstandig: het besturingssysteem wordt vaak instabiel. Ik heb zelf ook Vista en kan gratis (en legaal) upgraden, maar iedereen raadde het me af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst maar eens goed kijken of je systeem het aankan en of JIJ het aankan. 8 is wezenlijk anders, (en dat betekent niet per definitie BETER) als vista. Een upgrade naar 7 zou mijns inziens verstandiger zijn.

Antwoorden (2)

Dit is helaas niet mogelijk bij de basis (goedkopere) versies van Windows. Als je terug wilt naar vista moet je helaas een professional licensie aankopen van vista. Er is echter nog wel een drastische optie en dat is je harde schijf volledig wissen. Vervolgens kun je dan je oude versie van Windows opnieuw installeren. Succes ermee!

PS: check voot je naar windows 8 upgrade of dit nieuwe besturingssysteem de drivers voor je hardware (geluidskaart e.d.) en randapparatuur (printer, camera, etc) ondersteunt en of jouw systeem geschikt is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan wat je bedoeld,
Je kunt niet downgraden naar Vista maar als jij de back up hebt kun je vanuit het configuratiescherm de Vista Back Up terugzetten.
Of met de eventuele installatie DVD's van Vista de computer herstellen

Met vriendelijke groet,

Kaj Lohman

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals iemand anders al zij: draai Windows 8 Upgrade assistent zodat je zeker weet dat je hardware en software geschikt is!