Mijn computer loopt steeds vast op alle besturingssystemen hoe kan dat?

Ik heb een 32 bits computer
De ram is 1024mb

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees even iets specifieker met "op alle besturingssystemen" MacOS is bv ook een besturingssysteem...en dat zal het nooit en te nimmer doen op een PC. Ik gok dat je een Windows versie bedoeld, welke precies?
En heb je wat meer gegevens over je pc? want 32 bits systemen bestaan al globaal vanaf 1985
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is je processor ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download Hiren's bootcd 15.2
Http://hbcd.hnsdc.com/Hirens.BootCD.15.2.zip deze bevat naast veel Windows controle tools, ook systeem controle tools...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook niet geheel onbelangrijk; op welk moment loopt de computer vast?
tijdens het opstarten?
kort daarna?
als je zwaar aan het gamen bent? hoe meer info, hoe meer we je kunnen voorzien van een antwoord

Antwoorden (3)

Ja dat kan zoveel verschillende oorzaken hebben. Heb je de normale controles al eens uitgevoerd, schijfopruiming, defragmentatie, virusscan.

Maar ik zou eens beginnen met je intern geheugen die 1024 mb is toch wel wat weinig. Voor een paar tientjes kun je het uitbreiden of vervangen en ligt het niet daaraan dan is die uitgave toch goed besteed.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1024 mb weinig...dat is natuurlijk relatief. vraagsteller stelt dat hij alle besturingssystemen heeft geprobeerd...windows 95 zou niet eens weten wat hij met zoveel intern geheugen zou moeten doen. In dat opzicht zou het dus meer dan genoeg zijn.
Maar de normale controles kunnen inderdaad geen kwaad, dat is inderdaad een mooi begin.
Wanneer heb je voor het laatst de pc van binnen schoon gemaakt. Met een blazende stofzuiger gaat dit prima. Bij mij liep daarna de PC waarop ik dit tik weer als een zonnetje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Installeer een progamma en check je CPU. Word deze te warm? dan word de pc ook trager. Hoe oud is de pc? dat telt natuurlijk ook mee. Wat in het eerst antwoord al staat is dat je het beste nieuwe ram kan kopen. Dit heb je al vanaf 10 euro. Zie bron. Een keer je pc opschonen met Ccleaner helpt vaak ook.

Toegevoegd na 22 seconden:
Als de CPU te warm wordt moet er opnieuw koelpasta tussen.