Met welk commando kan ik checken of er een 32- danwel 64-bits versie van Win2003 is geïnstalleerd?

Als je winver intikt, of rechtsklikt op Deze Computer en dan Algemeen: dan staat er niks bij over 32- of 64-bits.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kun je zien bij he tabblad systeem, in het configuratiecherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas... Ik zie dan wel gegevens zoals hoeveel GB en welke CPU er in zit, maar er staat nergens iets over 32- of 64-bits.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan doen we het anders:
Windows Server 2003
Als Windows Server 2003 op uw computer is geïnstalleerd, zijn er twee methoden volgens welke u kunt controleren of er een 32-bits of een 64-bits versie wordt uitgevoerd. Als de ene methode niet werkt, kunt u proberen om de andere te gebruiken. Methode 1: Het venster Systeemeigenschappen weergeven via het Configuratiescherm
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Type sysdm.cpl en klik op OK.
Klik op het tabblad Algemeen. Het besturingssysteem wordt als volgt weergegeven:
Voor een 64-bits besturingssysteemversie: Windows Server 2003 Enterprise x64 Edition wordt weergegeven onder Systeem.
Voor een 32-bits besturingssysteemversie: Windows Server 2003 Enterprise Edition wordt weergegeven onder Systeem.
Methode 2: Het venster Systeeminformatie weergeven
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ winmsd.exe en klik op OK.
Ga wanneer Systeemoverzicht in het navigatievenster is geselecteerd naar Processor onder Item in het detailvenster. Let op de waarde.
Als de waarde bij Processor begint met x86, wordt op de computer een 32-bits versie van Windows uitgevoerd.
Als de waarde bij Processor begint met EM64T of ia64, wordt op de computer een 64-bits versie van Windows uitgevoerd.
Als u het bit-aantal van het besturingssysteem niet kunt controleren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens nog je je uitvoerbutton kunnen toevoegen aan je startmenu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die uitvoerbutton die stond er al... Zonder dat ik 't wist. Het 'zoeken' venster was 't zelfde venster.
Maar da's allemaal erg offtopic.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat klopt niet, uitvoeren kan meer als het zoekvenster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn dus weer wegen die naar Rome leiden. had mijn extra bijdragen uit server 2003 enviroment traing kit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ jeroen1962, dat is zeker het geval! Een windows kun je op 5-6 manieren afsluiten. Extra mogelijkheden zijn altijd interessant om te weten, vandaar mijn extra bijdragen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardeer ik ook. Dat maakt deze site zo leuk, maar zoals ik de vraag begrijp, weet hij wel wat de processor kan, maar weet hij niet of hij een 32 of 64 bits systeem draait softwarematig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat klopt, in mijn voorbeeld heeft mmm iets aan het antwoord en andere mensen die willen weten of de cpu uberhaupt 64bit aan zou kunnen, ik zal het even aanvullen met een screenshot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeroen:
Bij Windows_7_ is 't zoekvenster (welke verschijnt als je de startknop aanklikt) toch gelijk aan 't commando-venster?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht ik in eerste instantie ook, maar uitvoeren kan toch meer, als je in help üitvoeren"intypt krijg je een uitleg en vervolgens een link waar je op kan klikken en vervolgens de button installeren in je start menu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah... Ah! Zeg dat dan eerder!
Zoals bij die eerdere vraag ;)
(Of ik heb 't daar compleet over 't hoofd gezien.)

Andere antwoorden (2)

Configuratiescherm -> systeem en onderhoud -> systeem.

Daar staat het bij 'type computer'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij deze als antwoord:

Ga naar command prompt en type daar in: systeminfo

Je krijg nu bovenin te zien welke versie windows je hebt en of je een 32 of 64 bit cpu en windows versie hebt.

x68 = 32 bit
x64 = 64 bit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx. Er staat x86 (niet x68, trouwens ;)).
CPU-z geeft wel aan dat er een EM64T chip in de PC zit, dus upgraden naar een 64-bits OS moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm Bedankt mmm, ben nog steeds niet helemaal wakker :)