Wat kost een Router?

Ik heb boven geen internet en mijn ouders zijn te lui om er eentje bij te kopen :(

dus hoeveel kost zn ding?
en kun je er 2 in huis aangesloten hebben?

en de rest van wat ik nog meer moet weten :D

Toegevoegd na 10 minuten:
graag een router voor een goedkope prijs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je niet gewoon een netwerk kabel naar jouw computer leggen? Of bedoel je met router een WiFi connectie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je niet beneden 1 goede nemen dan heb je boven ook internet

Antwoorden (6)

Dat varieert tussen de 30 en 150 euro.

Toegevoegd na 50 seconden:
Je kunt op een router meestal 3 a 4 computers aansluiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het beste kun je even bij een computerwinkel informeren welke router het beste bij jullie past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een per huis is meer dan genoeg. Routers zijn erg duur. Tussen de 50 en 150 euro. Om routers te kopen, zie deze site: http://www.routershop.nl/products/routers/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over de kosten zou ik naar een goed aangeschreven winkel gaan.
Maar wat betreft de vraag of je 2 routers in een network kunt hebben is: ja het is mogelijk
Zelf heb ik het ook thuis en ik heb het volgende

Modem/router 1/in router 1 kabel naar router 2(waar je normaal gesproken een computer in steekt)

Het gevolg is wel dat je met 2 draadloze netwerken in een huis hebt. Dus als je boven op je kamer bent heb je daar een andere netwerk code nodig dan aan de andere kant van het huis. want daar gebruik je neem ik aan de andere router voor.

Ook een nadeel is dat als je via een thuisgroep doet printen vanuit je laptop dan kun je alleen maar printen vanuit de router waar de printer bij hoort. als je dan op de andere router zit dan komt de opdracht dat de printer moet gaan printen niet aan.

ik hoop dat het een beetje duidelijk was. als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou eens moeten kijken naar een TP-LINK router... het is een hele goeie router voor weinig geld... de goedkoopste kost 25 euro dus wel betaalbaar.
Zie: http://nl.tp-link.com/products/details/?categoryid=241&model=TL-WR740N

Bij alternate is ie zelfs voor 18 euro te verkrijgen
http://www.alternate.nl/html/product/Netwerk_Routers_%28WLAN%29/TP-LINK/TL-WR740N/389471/

Meer op google: http://goo.gl/c2A4X
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een wifi versterker kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
interresant! kun je meer uitleg geven over de prijs etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry daarvan weet ik niets Ik ken iemand die zo n ding heeft heel erg gemakkelijk en het is gewoon draadloos
dit gaat helemaal liggen wat je zelf aan het internet snelheid heb
heb jij bijvoorbeeld heel snel internet dan kan je beter een router kopen die dit natuurlijk ook aan kan
en jah dan zijn ze natuurlijk niet altijd zo even goedkoop
ook zal ik gaan letten op met hoeveel computers je in je huishouden zit

en wat anderen ook al zeggen voor een goede router ben je toch al snel 50 tot 150 euro kwijt

en ga gewoon eens langs een elektronica winkel en vraag welke je ongeveer nodig heb voor jou:
internet snelheid - met jou mensen in huishouden