Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om verschillende computers verschillende namen te geven met Windows deployment?

Beste mensen,

Ik ben momenteel bezig met een project op mijn stage waarbij ik via een server automatisch Windows moet installeren om computers. Nu is dit aardig gelukt, maar ik heb geen manier kunnen vinden om de verschillende computers verschillende namen te geven. Ik gebruik Microsoft Deployment Toolkit 2012.

Ik hoop op de gouden reactie!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
793

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik adviseer om in te stellen dat als computernaam de asset tag uit het bios wordt genomen.
Bij een deployment krijgt elke machine dan zijn eigen naam in het domein.

Eventueel kan je in de procedures opnemen dat de asset tag in het bios wordt aangepast naar een standaard conventie zodraeen computer door de leverancier bij jullie wordt afgeleverd.
CI nummer zal toch moeten worden opgenomen in de CMDB enzo.
(Er van uit gaande dat jullie via ITIL werken.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi PPL, Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik nog steeds niet door hoe het moet. Ik heb weinig ervaring met dit soort dingen, dus ik heb het liefst een duidelijk stap-voor-stap instructie..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding