Wanneer ik mijn laptop (Windows 8) uit slaapstand haal, gaat de laptop automatisch weer in slaapstand. Weet iemand een oplossing?

Ik heb (een legale versie van) Windows 8 op mijn laptop (Acer Aspire V3) geïnstalleerd. Wanneer ik mijn laptop uit slaapstand haal, krijg ik even (ongeveer 5 seconden) het lockscreen te zien en daarna gaat de laptop weer in slaapstand. Als ik hierna nog een keer de laptop ontwaak, is er verder geen probleem. Zijn er meer mensen met dit probleem en/of weet iemand een oplossing?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ter verduidelijking: na de tweede keer (ontwaken) kan m'n de laptop dus gewoon gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien is de eerste keer dat het scherm terug valt niet de slaapstand maar de screensaver kijk even onder instellingen beeldscherm of je niet de screensaver te vroeg hebt staan. zet deze desnoods uit
en anders even onder energiebeheer kijken ?
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Dan wordt het lastig zoeken denk ik want de reden dat een pc meestal vanzelf in slaapstand gaat is als er weinig power is
ik kan met voorstellen dat er een onderdeel in energiebeheer te vinden is dat iets te traag reageert en de laptop terug dwingt in slaapstand .
probeer dit eens schakel slaapstand helemaal uit in energie beheer
maar zet hem daarna handmatig wel in slaapstand
wacht even en haal hem er dan weer uit ?
is het dan anders ?
en kijk ook even naar sluimerstand en slaapstand onder energie beheer wellicht kan je beter die stand gebruiken ?
capthavoc
11 jaar geleden
Kijk eens onder de geavanceerde optie van energie beheer
heft je windows ook en ww nodig om uit slaapstand te komen ?
als het deksel dicht is geweest ?
zo te lezen heb je geen ww ingesteld
maar probeer dat eens wellicht dat je dan ipv terug valt het inlog scherm te zien krijgt
ik ken verder het gedrag van windows 8 niet maar ik denk dat je dit toch eens moet proberen?
om je account toch een ww te geven ?
gebruik je ook meerdere account toevallig ? dan is het sowieso handig
capthavoc
11 jaar geleden
ik heb nog even doorgelezen en weet dat de slaapstand vanuit het bios wordt geregeld via apm en acpi hardware matig
Nu is dat meestal wel ingeschakeld zeker omdat dat tegenwoordig standaard is en ook omdat je er in kunt komen (in slaapstand) Wellicht ondersteund windows 8 dit op een minder goeie manier ?
voor oudere laptops ? of oudere bios ?
Als dat zo is, tja dan is het denk ik een kwestie van afwachten totdat er een update voor is
of een firmware of een windows * update
ook omdat sluimerstand blijkbaar niet wordt ondersteund
is daar toch iets met de code van de randapparatuur wellicht ligt daar toch de oorzaak in het deksel ?
kan dat een vervelende oorzaak zijn van windows 8 die je zelf niet kan oplossen.
wellicht helpt het om het ACPI even in en uit te schakelen in bios ?
dus start op schakel in advance power management die optie uit
start door
windows 8 zal het register dan wellicht aanpassen (merk je meestal niets van)
sluit dan af, start weer op en schakel in bios die optie dan weer aan
en start door
wellicht lost dat het op ?
maar het wordt denk ik wachten of een update of ,....
firmware upgrade
dit is een vervelende bijkomstigheid van upgraden wellicht ?
of een kleine incompatibiliteit van een ander randhardware apparaat dat niet goed reageert op slaapstand door de windows 8 systeem
word vrees ik speld in hooiberg ?
vaak is dit ene van de laatste probleempjes die worden gladgestreken met latere update ?
ik vermoed dat er toch een hardware onderdeeltje te traag reageert
en tja dat wordt dan graven in de code naar reactie tijd van de opstartscriptjes van windows 8 maar dat is te hoog gegrepen. tip zoek met de help functie van windows 8 eens op de zoekterm
ACPI wellicht kan je daar wat info vinden ?
of je firmware upgraden kan helpen ??