Hoe kan ik als beheerder van windows 7 dat een gebruiker downloaden van internet blokkeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je dat je een Win7 pc hebt staan waar meerdere mensen gebruik van maken? En voor deze mensen wil je de toegang tot internet blokkeren?
Of heb je meerdere pc's in een netwerk? En zo ja, wat voor netwerk is het?

Antwoorden (3)

Door de internet verbinding op te heffen.

(Als je dit leest, heb je de woorden van het antwoord GEDOWNLOAD, en dat moet volgens vraag dus geblokkeerd worden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is binnen Win7 niet mogelijk. Wel is het mogelijk om om het installeren van deze onmogelijk te maken, maar het downloaden blokkeren gaat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Binnen Internet Explorer kan je het downloaden van bestanden uit schakelen.
Dit doe je als volgt: in IE9 klik je rechts boven in op het tandwiel en kies je voor "Internet opties".
In het tabblad "Beveiliging" klik je onderaan op de knop "Aangepast niveau..."

Scroll vervolgens bijna helemaal naar beneden tot je ziet staan "Gedownloade elementen"
Daar onderstaat "Bestand downloaden".
Zet dit op "Uitschakelen", en vervolgens te klikken op "OK" (er zal gevraagd worden of je het beveiligingsbeleid wilt aanpassen voor deze zone... kies hier uiteraard voor ja!)

Als je vervolgens een bestand probeerd te downloaden krijgen een melding dat downloaden niet toegestaan is volgens de huidige beveilings instellingen.