Windows xp loopt vast bij het opvragen van afsluitscherm, wat is de fout?

Hallo

ik heb een Windows XP (Dell Optiplex) en nu merk ik dat bij het opvragen van het afsluitschermpje( en de achtergrond vergrijst dan), dat de muis verandert in een zandloper en het duurt echt langer dan 5 minuten vooraleer de achtergrond grijs wordt en het schermpje met afsluitmogelijkheden tevoorschijn komt (zie figuur).

Ondertussen kan ik niets meer doen (wel nog takenbeheer opvragen, maar die loopt dan ook vast).

Waar zit het probleem?

Bedankt!

Picture for question
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het probleem kan veroorzaakt worden door een corrupte of verouderde stuurprogramma. Probeer de stuurprogramma's te updaten of te verwijderen en opnieuw te installeren. Als dit niet werkt, kun je een systeemherstel uitvoeren om de computer terug te zetten naar een eerdere versie.
Bronnen:
een maand geleden