Welke bestanden moet je gebruiken om een pc te laten opstarten via USB?

Hallo

Door een fout, ben ik mijn besturingssysteem kwijt. Ik had deze er graag terug opgezet (of een Ubuntu versie) door de pc te laten opstarten via een USB. Ik heb al een bootable USB gemaakt, maar bij het downloaden van bv: Ubuntu, krijg ik een .ISO-bestand.

Als ik dat bestand op die stick plaats en dan de pc laat opstarten via die stick, dan geeft hij de melding dat hij geen geldig bestaan vindt. (Zie bijlage)

Moet ik ergens een ZIP bestand hebben? Waar kan ik die dan vinden?

Alvast bedankt.

Picture for question
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

De bedoeling is dat je met dat iso bestand een bootable USB stick maakt m.b.v. software zoals Rufus. Je moet dus deze stick op een andere PC voorbereiden. Zie bron voor Rufus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je een echt ISO bestand van Ubuntu hebt dan moet je dit niet naar de CD of DVD slepen en branden maar op het ISO bestand gaan staan met je muis en dan rechtermuisknop en kiezen voor image branden (o.i.d.). Dan pas heb je een echte opstartbare DVD/CD.