CD-tje in de CD-speler. Dan vraagt de computer op een gegeven moment of je wilt opstarten van de CD-speler, daarop antwoord je: Ja. Eventueel moet je eerst de BIOS in om de "boot sequence" te veranderen, dit doe je meestal direct na het aanzetten met Delete, F1, F10 of F12. Dan zorg je dat de computer eerst van de CD-speler opstart en niet vanaf je harde schijf of usb-sticks.

Dan is het eigenlijk heel simpel de instructies volgen. Het is tegenwoordig een koud kunstje geworden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovenstaande is natuurlijk in het geval dat je een CD-tje hebt (of DVD). Het kan ook met een usb-stick, maar dan moet je de computer laten starten van je usb-stick.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ik all een paar keer geprobeerd maar hij zegd dat ie windows niet kan vinden
en laad dan de setup niet.
Ritsuka
11 jaar geleden
Is het wel een originele Windows installatie cd?
Misschien heb je per ongeluk een upgrade versie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zou je een link kunnen steuren van de dvd die ik nodig heb
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe bedoel je link?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De retail-versie moet je hebben en niet de upgrade-versie. Deze link laat je zien waar dat kan, welke versies je hebt en waar het het goedkoopste is: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=windows+7+retail Let er wel op dat je de Nederlandse versie hebt en niet de UK versie en daarnaast kun je het beste niet voor de ultimate-versie gaan. Die is meer voor gevorderde computergebruikers doordat er meer functies beschikbaar zijn die normale mensen eigenlijk nooit gebruiken.

Andere antwoorden (2)

Je hebt dan een installatie cd nodig waarvandaan de installatie uitgevoerd moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus een installatiecode.
Cd er in doen en gewoon installeren.
Mogelijk moet je in de bios instellen dat hij eerst van cd start.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zodra ik dat doe krijg ik deze melding
as operating system wasn't foud.try disconect any drivers.contain an operating system.
pess ctrl+alt+del to restart
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je wel een originele cd van Windows?
En is het wel de volledige Windows? Er worden ook upgrade versies verkocht.