Mijn laptopscherm wordt soms helemaal wit en dan kan ik niets anders meer doen dan de pc restarten. Hoe kan ik dit verhelpen?

Mijn scherm wordt vaak wit bij het opstarten (dus moet ik de laptop 2x opstarten voordat ik kan gaan beginnen). Ook als ik m'n laptop even niet gebruik en de laptop op schermbeveiliging springt en ik wil de laptop daarna weer gebruiken dan wordt het scherm volledig wit. De laptop is een jaar oud (maximaal). Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8K

Antwoorden (3)

Dit heb ik nog nooit gehoord. Maar misschien weet ik een oplossing. De beste (bijna altijd het beste) is omdat het een laptop is, de laptop naar een computerwinkel brengen en je probleem vertellen. Waarom? Als je zelf de laptop openschroeft en je denkt: wat is dit? BBBZZZZZ jij verbrand en de laptop kun je weggooien. In de winkel maken zij hem open (en zijn zij dus verantwoordelijk voor de gevolgen) en weten zij de oplossing. Dus je bent gewaarschuwd. NIET AANKOMEN!!!!!! verder veel succes en als je laptop gemold is door de winkel klaag ze aan of vraag een vergoeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is je pc gecrashed, het kan een driver zijn die niet helemaal goed is of geupdate dient te worden... Dus check al je drivers of er geen nieuwere zijn... Het kan een geheugen soft-error zijn, dat wil zeggen dat er af en toe een foutje in het geheugen komt... Als het vaker voorkomt dan terug naar de leverancier... Dit zijn wel de moeilijkste fouten om op te sporen, maar nu is je pc niet betrouwbaar en dat is niet goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vermoedelijk heb je een los of foutief contact in de inverter van je laptop. Deze zorgt voor de omschakeling van gelijkstroom naar wisselstroom welke nodig is voor de verlichting (beeld) van je scherm.
Je scherm kan dus volledig oplichten (wit scherm) maar een andere storing, veroorzaakt door hetzelfde onderdeel zou dus kunnen zijn dat je scherm volledig donker zou worden.
Laat je laptop even testen, men kan dan een nieuwe inverter bestellen (daar hebben ze je laptop voor nodig omdat er tientallen versschillende types zijn) en kunnen ze een nieuwe plaatsen. (totale kosten tussen de 50 en 75 euro)

Toegevoegd na 1 minuut:
ps als je laptop nog in de garantie zit moet de reparatie helemaal kostenloos zijn natuurlijk.