vraag ivm pc ik wil men pc aansluiten op tv hoe doe ik dat

ik heb een laptop en enkele films gedownload .
ik zou graag deze verbinden met men tv zodat ik die op tv kan bekijken ,ook heb ik soms filmpjes zoals op you tupe die kan ik dan bekijken op tv .
hoe werkt dat juist en wat heb ik ervoor nodig en hoe sluit ik dat aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn talloze opties om je pc op je tv aan te sluiten zoals voorgaande beantwoorders hebben aangegeven. Ik heb zelf een laptop die ik op mijn TV aansluit dmv een HDMI kabel, deze geeft de beste kwaliteit omdat het een digitaal signaal is. Hiermee geef je video en audio door. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je op zowel de laptop als de TV een hmdi ingang/uitgang hebt zitten. Heb je dat niet zit op elke laptop een VGA uitgang. Middels de vga kabel (los te koop) kan je video naar je tv doorgeven. Je audio zal je dan los moeten aansluiten op je tv/versterker dmv van 3.5 jack naar tulp kabel (zwart/rood).

Echter denk ik dat jou vraag het best beantwoord kan worden als je aangeeft wat voor aansluitingen er op jou laptop en op je tv zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Goedemorgen,

Dit is heel erg afhankelijk van de aansluitingen op de PC en je TV. Om zo een algemeen antwoord te geven heeft geen zin. Dus ik heb even een paginatje met een overzicht van de opties opgezocht. Het fijne is dat behalve de naam van de aansluiting, ze ook plaatjes hebben van de stekkertjes. Dan weet je waar je naar moet zoeken;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een multi-media kastje kopen, die je op je tv kunt aansluiten. Als je computer en je TV een HDMI-verbinding ondersteunen, is dat het makkelijkst. Soms hebben televisies sVGA ingangen, of met twee van die tulp-stekkers (ben de naam even kwijt, oh ja, s-Video), maar dat ondersteund geen geluid, dus dat komt dan nog uit je portable.