Hoe moet je een schermopname maken?

Ik film mijn scherm filmen.
Ik heb windows 10 en windowstoest + g wertk niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
knop "print screen" gebruiken (naast F12 en scroll lock), dan Paint openen en kiezen voor "plakken/paste"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij heeft het over filmen, Freek , geen printje maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Marleen: dan is jouw NLs beter dan de mijne...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is een gratis software dat makkelijk te gebruiken is, het heet OBS

Antwoorden (2)

Druk op de Print Screen-knop (op sommige toetsenborden PrtScn, prt sc etc.) om een opname van je gehele beeldscherm te maken. Open vervolgens een fotobewerker zoals Paint en druk op je toetsenbord tegelijkertijd op CTRL + V om de screenshot te plakken. Vergeet het bestand niet op te slaan.
of
Druk op Windowstoets + PrtSc om een screenshot te maken. Deze wordt gekopieerd naar het klembord en opgeslagen in de map Screenshots in de Afbeeldingenbibliotheek.

Alternatief: knipprogramma
Druk op Windowstoets + R.
Typ snippingtool en klik op OK om het knipprogramma te openen.
Klik op Nieuw en sleep de muiscursor over het gedeelte van het scherm dat je wilt vastleggen. Bewerk de schermopname nu eventueel en druk op het icoontje met de diskette om deze op te slaan.

Als je bewegende beelden van het scherm wilt vastleggen, kun je gratis programma's als Camstudio, Ezvid of Fraps gebruiken.
SimonV
7 jaar geleden
Het beste programma wat gratis is, is OBS. Het is een ingewikkeld programma voor sommige, maar bijna iedereen gebruikt het.