Als ik mijn computer opstart krijg ik een leeg bureaublad. Geen icoontjes en geen startbalk. Ik kom dus de computer niet in. Hoe kan ik dit repareren?

13.9K
rwickerhoff
11 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties, ik heb eerst de gemakkelijkste weg gekozen door aquacarp aangegeven door een harde reset te doen. Dit loste het probleem inderdaad op. Nogmaals bedankt!

Het beste antwoord

Harde reset helpt in dit geval vaak.
Trek de steker uit het stopcontact, paar tellen wachten. Hij wordt weer goed opgestart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doe eens in het lege scherm ctrl alt del start taak beheer.
In een van de schermen staat start taak
Klik hier op en start een taak door explorer.exe druk op ok
Komt nu je desktop terug
Met icoontjes?
Ik heb deze handleiding even uit mijn hoofd gedaan heb even geen pc in de buurt ik ga thuis even kijken of mijn beschrijving klopt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opent er wel een menu als je op je rechtermuisknop druk? Dan kan je naar Weergave gaan en Bureaubladpictogrammen weergeven aanvinken. Als je dan met je muis naar beneden schuift, onderaan het scherm, verschijnt de taakbalk dan ook niet? Als je - als hij wel verschijnt - met de rechtermuisknop erop klikt en Eigenschappen selecteert, kan je in het venster dat verschijnt Taakbalk automatisch verbergen uitvinken.

Is dit niet het geval, probeer dan in de veilige modus op te starten: tijdens het opstarten van de computer, nog vóór het Windowslogo/-laadbalkje verschijnt, druk je op F8 en selecteer je Veilige modus. Daar kan je bijvoorbeeld een virusscan doen met Malware Bytes' Anti-Malware, om te kijken of het aan een virus ligt. Hiervoor moet je het .exe bestandje van MBAM op een usb-stick zetten.

Succes!