Probleem met afsluiten laptop, bluescreen?

Hallo allemaal! Ik heb een Acer Laptop, type Aspire en 7552G met Windows 7, en sinds een kleine tijd heb ik hier een probleem mee. Als ik volgens de normale weg wil afsluiten, blijft hij hangen tijdens het "afsluiten". Hij blijft hangen op het groene scherm en sluit vervolgens niet af. Daarom sluit ik hem dan maar geforceerd af, door de aan/uit knop ingedrukt te houden. Vervolgens bij opstarten krijg ik eerst de melding dat hij niet goed is afgesloten. En als Windows is opgestart, krijg ik een pop-up scherm met hierin het volgende:

"Windows is onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld.
U kunt online naar een oplossing voor het probleem zoeken." (online zoeken helpt niks)

In het pop-up scherm zijn eventueel details te zien, en hier staat het volgende:

"Gebeurtenisnaam van probleem: Bluescreen"
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 9f
BCP1: 0000000000000003
BCP2: FFFFFA8006318A10
BCP3: FFFFF80000B9C518
BCP4: FFFFFA8005B98440
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Wat kan ik er aan gaan doen om dit probleem te verhelpen? Want naast het feit dat de laptop naar mijn idee wat langzamer is geworden, vind ik het ook niet echt bevorderlijk voor het apparaat..

Ik hoor graag van jullie..

Groeten Peter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als eerste zou ik proberen met systeemherstel een herstelpunt te maken dat ligt voor de datum waarop het probleem zich voor de eerste keer voor heeft gedaan. Als dit werkt daarna de pc goed laten scannen op virussen, wormen en malware. Trendmicro heeft een goede scanner vanaf internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou je aanraden om deze foutcodes es te googlen, je komt vast een gelijkaardig probleem (met oplossing erbij, hopelijk) tegen.
zelf vermoed ik dat het wel eens een driver-probleem zou kunnen zijn, van bv. je videokaart. zijn je drivers uptodate?
of zie je bij je apparaatbeheer soms uitroeptekentjes staan?

Toegevoegd na 28 minuten:
heb al ff gegoogld voor je, hierbij link, met mogelijke problemen/oplossingen, en op die pagina ook aantal linken naar gratis tools om je probleem verder te checken.dit is maar ééntje van de vele paginas die je kan vinden over BCCode 9f, hoor