Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een spel op windows 7 spelen maar krijg een error en nu?(zie uitleg)

Ik wil een spel spelen, heb het geinstalleerd en als ik het afspeel krijg ik een error "graphics-engine kon niet worden geinitialiseerd". Geen 1 spel doet het, zelfs de spellen die bij ontspanning staan doen het wel maar heel traag en blijven hangen. Wat nu?

Toegevoegd na 4 minuten:
Als ik een spel open bij ontspanning krijg ik te zien " Hardware versnelling is uitgeschakeld of word niet ondersteund door het stuurprogramma van de videokaart, waardoor het spel mogelijk langzamer word uitgevoerd. Zorg ervoor dat het meest recente stuurprogramma van de videokaart is geinstalleerd en dat de hardwareversnelling is ingeschakeld. (Mijn hardwareversnelling is ingeschakeld)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
862

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je zou dus kunnen proberen om de nieuwste drivers voor je kaart te downloaden.
Ga eens via configuratiescherm naar hardware en geluiden en dan naar apparaatbeheer ( staat in de bovenste regel rechts ) en dubbelklik bij beeldschermadapters en dan zie je wat voor grafische kaart je hebt.
Je kunt dan gaan kijken welke de meest recente driver voor je kaart is, eenmaal gevonden kun je deze downloaden en opslaan.
Vervolgens ga je via apparaatbeheer weer naar je grafische kaart en klik je als je erop staat met de rechter muisknop stuurprogramma bijwerken, kies: op mijn computer naar stuurprogramma`s zoeken en dmv bladeren ga je naar de lokatie waar je de download hebt neergezet en kies je installeren.
Heb je bijv drivers van geforce, dan kun je kijken bij: zie link

Toegevoegd na 7 uur:
Heb een site gevonden waar je zeer waarschijnlijk de juiste drivers vind: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect/graphics

Klik op : Check your system for the latest updates

Toegevoegd na 7 uur:
controleer altijd of de verzie voor uw systeem is, ligt er aan of je besturingssyteem 32 bits of 64 bits is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding