Wat betekent MINIMUM MEMORY REQUIREMENT is 256 MB??

Wat moet ik doen om is probleem op te lossen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je beter ook uitgebreider beschrijven wat het probleem is. EEn beschrijving van 256 memory requirement kan ik wel geven, maar wat is het achterliggende probleem? Wat doe je precies en waarop (ik neem aan op een PC?)

Het beste antwoord

Dat betekent dat er minimaal 256 MB werkgeheugen nodig is om het programma te kunnen draaien. De hoeveelheid werkgeheugen van je computer kan je controleren door rechts te klikken op Deze Computer en de eigenschappen op te vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij vista en window 7 ziet het scherm er zo uit. Het werkgeheugen wordt ook wel intern geheugen of RAM genoemd. Bij XP ziet het scherm er anders uit, maar ook op dat scherm is het totaal aan werkgeheugen zichtbaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je hebt gecontroleerd of het intern geheugen op je PC voldoende is dan zou de software moeten werken. Als je minder hebt dan 256 MB (kan ik me niet voorstellen), dan kan je het geheugen laten uitbreiden, maar voor oudere PC's begint dat inmiddels duur te worden en zou je even kunnen navragen in een PC winkel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Een andere manier om naar het geheugen te kijken is om niet alleen te kijken naar de hoeveelheid geinstalleerd geheugen, maar door te kijken naar de prestaties op dit moment. Als je taakbeheer start met CTRL+ALT+DELETE (optie taakbeheer), klik je op de tab prestaties om te zien hoeveel geheugen windows ook daadwerkelijk gebruikt. In dat scherm kan je zien dat Windows ook een zogenaamd wisselbestand gebruikt. Dat is een stukje van de harde schijf dat als virtueel werkgeheugen wordt gebruikt.

Als je 256 MB werkgeheugen hebt dan kan Windows door dat wisselbestand toch wat meer geheugen opeisen. In de bijgaande link staat dit uitgebreid uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik probeerde een update programma voor mijn Nokia navigatie te downloaden toen ik deze melding kreeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat het dan om het werkgeheugen van je Nokia of van de WIndows PC waarop je de installer draait? Kan je de melding negeren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkgeheugen van de PC en negeren gaat niet. De installatie stopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon de beste.

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk probeerde je iets te downloaden en had je niet het minimale geheugen van 256 MB op je computer.

Dit betekent: Minimale geheugen is 256 MB. Je moet dus 256 MB op je PC hebben om dit programma/spel enz. te krijgen.

Je kan geheugen bijkopen in iedere computerzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat je voor iets dat je wilt downloaden, minimaal 256 MB beschikbaar moet hebben aan geheugen.

Welk probleem heb je eigenlijk? Te weinig geheugen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja.ik heb te weinig. hoe breid ik dit uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat ook in mijn link beschreven. Het is niet moeilijk, maar in een PC winkel kost dat niet zo veel als je daar ook het geheugen bestelt. Als het om een oude PC gaat en je hebt er weinig kennis van, dan moeten ze sowieso kijken welk geheugen er nu in zit. Kan enkele tientjes kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Som.
256 klinkt als intern geheugen.. dus je moet minimaal 256 mb intern geheugen hebben.. maar dat is op de dag van vandaag al zeer weinig.. 1 gb is al traag...

het is denk ik je werkgeheugen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan programma's die je niet nodig hebt stoppen, waardoor geheugen vrijkomt.
Of je kan geheugen bijkopen en die in de PC stoppen.