Hoe ontstaan registerfouten op de pc?

De computer geeft er vele aan. Kan dit komen doordat ik veel filmpjes en reclame-emails ontvang?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op welk moment geeft de computer dit aan?
Met bepaalde software? Of doet windows dit zelf?

Dit is van belang om te weten, want met een registerfout kunnen meerdere dingen bedoeld worden.

In het register worden bijvoorbeeld lokaties van bepaalde bestanden opgeslagen. Als software niet helemaal netjes verwijderd wordt, kan deze vermelding in het register blijven staan, terwijl het bestand weg is. Dat zou je al als een registerfout kunnen beschouwen.

Als dit laatste het geval is is je vraag hiermee al beantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wordt aangegeven als ik de pc op fouten scan. Ik heb ook veel problemen met de pc, zoals bijvoorbeeld bij het afsluiten, dat gaat vaak heel traag of soms helemaal niet. Ik heb zelf op deze pc nog nooit software verwijderd (degene waar ik hem van heb gekocht misschien wel maar die weet veel van pc's).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je pc nog nooit geherinstalleerd is sinds je hem hebt gekocht zou ik zeker aanraden om dat te doen.
Wie weet wat voor virussen en andere troep er mee is gekomen van de vorige eigenaar.

Andere antwoorden (1)

Registerfouten ontstaan onderandere bij het verwijderen van software (stukjes blijven achter) of verkeerd afsluiten of stroomuitval, virussen, fout wegschrijven van informatie op de harde schijf door het bestuuringssysteem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad een aantal keren stroomuitval gehad en daardoor werd de pc ook verkeerd afgesloten. Hij geeft geen virussen aan.