Hoe kan ik mijn Apple toetsenbord schoonmaken?

Ik heb een 2e hands apple toetsenbord gekocht en nu wil ik eigenlijk alle knopjes eraf halen om het goed schoon te maken. Kan dat? tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Voor een grondigere schoonmaakbeurt is het bij veel toetsenborden mogelijk om de toetsen uit het toetsenbord te wippen met behulp van bijvoorbeeld een pasje. Probeer dit echter niet bij notebook toetsenborden of normale toetsenborden met platte notebook toetsen. Gebruik geen schroevendraaier, want dan krijgt u krassen in het relatief zachte kunststof van de toetsen. Maak vervolgens de bodemplaat grondig schoon. Ook de toetsen zelf kunt u probleemloos reinigen. Desgewenst zijn ze zelfs in het bestekbakje van de vaatwasmachine te leggen. Laat de vaatwasser een niet al te warm programma van rond de dertig graden Celsius draaien. Zorg er wel voor dat de vaatwasser niet gaat drogen of schakel de vaatwasser uit voordat het drooggedeelte van het programma begint en gebruik slechts een klein beetje schoonmaakmiddel. Voordat u begint met demonteren, is het handig een foto te maken van het toetsenbord. Zo weet u later wat de indeling van het toetsenbord was en hoeft u niet te puzzelen.

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://computertotaal.nl/hardware/20872-uw-apparatuur-weer-fris-en-fruitig/3.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt een AM Denmark Vision Keyboard Clean kopen hiervoor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet alle toetsen wil verwijderen kan je ook dit proberen:
http://www.cybercleanbenelux.com/nl_NL/faq
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom? Is ie zo smerig? Ik stofzuig mijn toetsenbord (met harig zuigmondje). Da's meestal genoeg. Als ze vies zijn: zachte doek met alcohol (70%). Werkt al meer dan 20 jaar...