Hoe verander ik in mijn bureaublad (Windows Vista) de datumaanduiding in een klokje?

Ik ben al halverwege Vista voor dummies, maar ben er nog niet achter...En "dummie" mag je hier best letterlijk nemen, dus als het antwoord simpel gesteld kan worden, heel graag!

Toegevoegd na 50 minuten:
Waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd. In mijn "sidebar" staat een icoontje met een datumaanduiding, en een temperatuur icoontje. Die 2 heb ik, dankzij jullie wél kunnen weghalen.
Maar omdat ik de sidebar niet kan gebruiken als onderdeel van mijn bureaublad (ik kan er geen snelkoppelingen in plaatsen) wil ik heel graag een klokje plaatsen. Die zit echter niet bij mijn rijtje "gadgets".

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoewel ik nog twijfel of ik je vraag wel goed heb begrepen, denk ik dat je een klokje zoekt dat je in de sitebar kunt zetten?

Op de afbeelding zie je de sitebar van mijn eigen pc. Als je bovenaan op de + klikt (zie rode pijl), dan krijg je een overzicht van verschillende gadgets die je in de sitebar kunt zetten (afbeelding 2). Dan kun je doen door erop te dubbelklikken of ze naar de sitebar te slepen. Als daar geen klokje tussenzit, lees dan even het laatste deel van mijn antwoord.

Officieel is Microsoft gestopt met het aanbieden van gadgets voor de sitebar van Vista. Het bedrijf ontdekte dat die gadgets soms gevaarlijk kunnen zijn voor de beveiliging van je pc. Kwaadwillenden schijnen ze te gebruiken om malware te verspreiden.

Toch zijn er nog verschillende websites waarop ze worden aangeboden, zoals bijvoorbeeld hier: http://www.gadgetsforvista.net/Page-6.html.
Maar zoals je kunt zien wordt deze website (die overigens beslist betrouwbaar is) nauwelijks meer bijgehouden, laat staan vernieuwd. Downloaden? Klik op de naam van het gadget, vervolgens op Download, en open met het programma Windows Sitebar. Klik vervolgens op Installeren en je vindt het gadget terug in je sitebar.

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om (zonder sitebar) een klokje rechtstreeks op je bureaublad te plaatsen.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je duidelijke uitleg!

Andere antwoorden (3)

als je met je muis gewoon op de tijd/klokje klikt springt er een bericht om hoog daar staat op instelling en tijd wijzigen en daar klik je weer op en je kan het veranderen vergeet niet om op ok te drukken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hieronder een paar links met uitleg. Op de site van Kaspersky moet je naar beneden scrollen om een uitleg met afbeeldingen te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij kun je op Windows Vista rechtsonder op het scherm de tijd zien. Klik hierop en klik daarna op de regel Instellingen voor Datum en tijd wijzigen. Klik dan weer op Datum en tijd wijzigen en vervolgens kun je in de maandkalender voor een ander dag kiezen.
Het kan ook anders, maar dit is de makkelijkste manier.