hoe Windows 7 op ssd zetten?

ik ben van plan om een ssd schijf te kopen voor mijn pc en deze te gaan gebruiken voor Windows 7. en de belangrijkste programma's op mijn pc. maar wat kan ik beter doen alles opnieuw installeren of in elk geval Windows over zetten en de rest opnieuw te installeren.
wel wil ik al mijn documenten behouden. en het liefst Windows van mijn hdd af hebben.

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Verdeel de HDD die je nu hebt op in partities, zet op de gemaakte partitie alle documenten/bestanden die je wilt houden.
Vervolgens boot je via de Windows 7 cd (of andere opties zoals USB als je het via daar doet) op en verwijder je windows 7 van de partitie waar het nog op staat (niet de gene met de documenten dus!) Daarna selecteer je de ssd om windows 7 op te installeren als dit klaar is kun je de lege partitie en die met je documenten weer samen voegen en je bent zo goed als klaar.