Wat kan ik doen aan mijn Windows 7 opstart-probleem (Lokaal sessiebeheer)?

Toen mijn laptop (Acer Aspire 5738z) na het installeren van updaten opnieuw op moest starten, kreeg ik de volgende tekst te zien:
--
'Wachten op Lokaal sessiebeheer. Een ogenblik geduld.'
--
Hierna werd het beeld zwart, en kreeg ik de tekst opnieuw te zien. Dit blijft zich herhalen.
Pas nadat ik m'n laptop terug heb gezet (met systeemherstel via de veilige modus) kan mijn laptop gewoon opstarten.

Toegevoegd na 23 seconden:
updaten = updates

Toegevoegd na 3 uur:
Ik heb dit probleem ook wanneer ik wil patchen voor een 'custom-thema.' Is hier iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Hallo Thijs ;)

Doe een stap terug en verwijder jouw laats gedane updates.
Daarna voer je nogmaals de updates uit, maar dan 1 voor 1 ( of een paar tegelijk ).
Zodra hij weer begint met "klagen" dan heb je de boosdoener.
Deze update verwijder je vervolgens weer, of ga weer een stap terug en begin opnieuw maar dan zonder die ene update.
Deze update kan je dan ook op verbergen zetten, dan heb je er ook geen last van.
Vertrouw niet volledig op deze optie van MS updates, sommige updates blijven zich steeds aanmelden.
Het is aan jou of je ze installeert of niet.

Dan het patchen van een custom theme.
Dit kan vrij tricky zijn.
Ik doe dat zelf altijd handmatig, de benodigde bestanden zet ik dan altijd in de desbetreffende map/folder.
Soms moet je wel eens "eigenaar" zijn van je systeem, als bepaalde bestanden zich niet willen laten overschrijven of verwijderen en dat is iets anders dan een administrator, de "eigenaar" is eigenlijk het hoogste niveau.
Er is een tweak genaamd "take ownership" desnoods, gebruik je die ervoor.
Ik heb ooit eens een tuto geschreven hieromtrend, de website waar ik toender tijd actief was is er inmiddels niet meer.
Maar ik kan je wel een duw in de richting geven.

http://www.sevenforums.com/customization/

http://www.sevenforums.com/customization/106861-how-change-boot-animation-windows-7-a.html

Als windows begint te protesteren over een eventuele mogelijke illegale versie;
http://www.starfix.nl/artikelen/19/Melding+Genuine+advantage+verwijderen.html

Ook interessant;
http://www.sevenforums.com/tutorials/1911-take-ownership-shortcut.html

http://computertotaal.nl/software/7021-take-ownership-in-windows.html

Voor je bootscherm startorb e.d. is deze leuk;
http://www.my7apps.fr/
Het is franstalig, doch het tooltje is ook voor een niet franstalige zeer duidelijk.

Toegevoegd na 50 seconden:
Minder interessant is te weten of je wel of geen legale versie hebt, daar dit alleen te maken heeft met je registratie en licenties, je OS is zeker niet in minderwaardiger dan een legale.
Kreten van veiligheid en stabiliteit, tja.....
Je draait immers de zelfde updates en patches.
Tevens kan in overleg met MS een illegale versie zo gelegaliseerd worden.
Het "gevaar" zit hem juist in de custom build versies, je weet hierbij immers niet wat men er bij ingebakken heeft.

In ieder geval, je hebt weer wat te lezen ( als je het al niet wist ) het meeste is namelijk al aardig bekent en beproeft.