Ja. Het aan-uitschakelaartje op je PC. Heel kort indrukken en Windows sluit zichzelf volgens de regels af.
escape
11 jaar geleden
Ctrl-alt-del
Alt-F4
Windows toets + L (kom je mee in het gebruikers aanmeldscherm, dus is je buroblad ineens helemaal leeg)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook een snelkoppeling aanmaken op je taakbalk, met de volgende opdracht:

%windir%\System32\shutdown.exe -s

Eventueel kan je er ook van maken:
%windir%\System32\shutdown.exe -s -f -t 00

Uitleg over de parameters:
The -s parameter is used to shut down the computer.

The following two parameters can be used with -s:
-f Forces running applications to close without warning.
-t xx Set timeout for shutdown to xx seconds.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=316
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je kan ook nog een sneltoets aan die shortcut toevoegen. Bijv. alt+q, en poef... Uit is de PC.