Wat houdt 'de zwarte lijst' van Apple in?

Ik zag dit bij een andere vraag voorbij komen. Wat houdt het in en hoe kom je er op/af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

iPhone producent Apple is op zijn zachts gezegd niet gelukkig met de berichtgeving van de New York Times rondom de misstanden bij haar Chinese producent van de iPhone en iPad. Apple vond de berichtgeving te negatief en heeft er voor gekozen de NYT voorlopig niet meer uit te nodigen bij haar events.

De Times was bijvoorbeeld niet uitgenodigd voor een uitgebreide preview van Apple’s nieuwste besturignssysteem, OS X Mountain Lion. Concurrenten als The Wall Street Journal en specialistische media als Engadget pakten juist groot uit met het nieuws dankzij deze testperiode van een week, waarin ze de software al mochten uitproberen. Ook kreeg de krant geen interview met directeur Tim Cook, terwijl The Wall Street Journal wel een gesprek had.

De situatie doet denken aan die waarin gadgetblog Gizmodo zat toen het een prototype van de iPhone 4 in handen kreeg en hier uitgebreid verslag over deed. Sindsdien is geen enkele schrijver van het blog nog uitgenodigd voor een persbijeenkomst van Apple.

De vraag is natuurlijk hoe lang Apple het vol kan houden, aangezien The New York Times één van de grootste en meest invloedrijke kranten ter wereld is.