Ik heb Ubuntu en wil Windows 7 installeren. Hoe kan ik dit doen zonder DVD-drive?

Is er een mogelijkheid om Windows 7 via de harde schijf te installeren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik vermoed dat dit wel een heel gedoe wordt dus,.... Een simpele altijd werkend stappenplan is er eigenlijk niet als je andere mogelijkheden kunt bedenken hebben die echt de voorkeur extern cd rom drive ?? HDD in andere pc laptop en de hdd na de eerste reboot tot vervolg installatie eruit en terug plaatsen ? krijg je wel fout meldingen maar die overleef het wel maar hier is een eerste vrij universele stap de stap waarmee je de meeste kans maakt (maak een bootable usb stick) let wel niet alle usb sticks zijn bootlabe te maken zoek op google naar hirens boot usb veel leesvoer !!! maar aar heb je voldoende tools om bijna alles te kunnen (MINI xp !!) diskpart fdisk etc en zoek dan een goeie stappen plan voor het er op zetten van de setup bestanden (maak 2 partities) fat 32 klein , en 1 ntfs groot stap 3 maak je hdd bootable zodat je daarna de setup vanaf hdd kun runnen (waar je special op moet letten is dat je er de juiste boot bestanden op de HHD kunt krijgen) Je zult namelijk windows 7 moeten laten denken dat er minimaal xp op je HD zit (met een linux boot of dosboot of zelf win98 boot lukt dat echt niet de setup moet minimaal een xp boot vinden en niet op de usb stick zo nu gooi ik je in het diepe ;) succes!!

je kan windows 7 vanaf een USB instaleeren. heb ik ook gedaan met een AsusEEE. je moet even googelen hoe het kan maar het gaat wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100