Beeldscherm laptop 'bevriest' enkele minuten na opstarten?

Elke keer als ik mijn laptop opnieuw opgestart en bijvoorbeeld mijn internetbrowser open, 'bevriest' het scherm, muis reageert niet meer evenals de toetsen.. Heeft iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat persoonlijk een erg goeie grap.

Het beste antwoord

met deze weinige informatie kan ik 2 dingen bedenken.... of er start ( progamma's) zoveel op, dat je lappie het niet aankan, of je hebt een hardware probleem.... kweet niet of je iets in een usb poort hebt zitten tijdens opstarten... een cam, draadloze muis.....

voor probleem 1 moet je ff kijken hoeveel progamma's erop starten ( in je startmenu , in dat invulvlakje zet je 'msconfig" dan opent er een scherm, dan ga je naar het tabblad 'opstarten' en kun je uitvinken wat je niet nodig hebt.

probleem 2:

fff alles uit de usb poorten trekken tijdens opstarten, mocht dit helpen, heb je een software- probleem die je meestal kan verhelpen door de nieuwste drivers voor je usb- apparaten te installeren...

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al 20x mijn laptop opnieuw opgestart, deze keer probeerde ik mijn antivirusprogramma te openen, maar al voordat ik aan een scan kon beginnen bevroor mijn scherm en reageerde geen enkel programma meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok.... nou nog een x opstarten.... nix aanklikken maar gewoon in menu start ff msconfig invullen... ff kijken wat er gebeurt en wat je allemaal weg kan vinken... welke windows versie staat erop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb dat nu gedaan en alles uitgevinkt, waren er inderdaad nogal een boel. Computer heeft nu opnieuw opgestart om die aanpassingen toe te passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu bevriest het scherm al voordat ie goed en wel is opgestart.. Windows 7 zit erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das nie best.... wanneer is het begonne? vlak nadat je iets nieuws had geinstalleert? hopelijk is er zoiets aan de hand... anders ben ik bang dat je harde schijf wil ophouden ( hoeft niet maar das ut andere uiterste)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mocht ut zo blijven.... kun je nog proberen om win& opnieuw erop te zetten. ( het kan namelijk ook zijn dat je een essentieel besturingsdriver per ongeluk heb weggegooid). het hoef niet een groot probleem te zijn, maarre lastig is het wel! ff douchen.... dan zie ik je antwoord zo wel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn laptop is vlak daarvoor gevallen.. Misschien ligt het daar aan.. Maar ik snap dan het verband met het vallen en het bevriezen van het scherm niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk.... dat zijn goede aanwijzingen! ik ben natuurlijk geen paranormaal orakel hoor... maarre wat dacht je dat je door de val een 'los' kontakje hebt. As bijvoorbeeld, door die val het ventilatortje op je grafische kaart ( of dergelijke) vast is geslagen.... stopt je lappie r ook direkt mee nadat ie opgestart is en merkt dat ie gaat oververhitten... en dat gaat snel hoor... probeer het progammaatje bij de bron es ff erop te zetten... die geeft direkt aan als r iets overhit en of alle ventilators het nog doen... je kan lappie ook ff los draaien om te kijken, maar wees voorzichtig hoor... van binnen is alles nogal fragiel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga t morgen kijken, moet nu nog even wat aan school doen. Je hoort morgen van me, in ieder geval al hartstikke bedankt voor de tips!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch even de laptop erbij gepakt, hij is nu bezig met opstartherstel.. Is dat een goed of een slecht teken?..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euhm goed! kijk zolang hij nu niet vastslaat ( bevriest)... betekend dus dat je lappie nix mankeerd en er ergens in Windows een fout is geslopen, en dat kan een virus, een ontbrekende bestuursdriver zijn. kweet nie of je veel info op je lappie hebt staan die je perse moet houden.... maar anders zou ik als ik jou was.... het opstart herstel doorlopen... dan opnieuw opstarten... kijken wat je perse wil houden... op externe bron zetten en een schone windows 7 installatie doen.... of windows 8 die is opt moment gratis te downloaden en kun je die meteen uitproberen ;).... overigens ookal zet je 7 er opnieuw op... na de installatie zie je in windows verkenner een map met 'windows old'... enne daar staan je oude progamma's... mappen zoals 'mijn documenten' , afbeeldingen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg een melding dat het systeem niet hersteld kon worden, laptop sloot zichzelf af. Toen ik hem opstartte liep hij weer vast bij het inlogsysteem van Windows..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmmmm gaan we morgen verder....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff bedacht wat ik zou doen....
gewoon nieuwe windows erop....
kweet niet hoe drastisch je dat vind? maar op d 1 of andere Manier, vermoed ik een windows fout. misschien dat strax iemand anders hier een goede en betere oplossing weet... maar ik zou zeggen.......... ff windows opnieuw installeren.......... trouwes, voeg ons ff toe op msn, dat lult makkelijker ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vonco@live.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees nu pas je reactie, excuus. Ik voeg je morgen toe. Ik ga woensdag met mijn laptop richting de Dixons, heb een verzekering erop staan die alles dekt dus hoop het daar even te kunnen regelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey das nog beter, maaarre moet je wel ff laten weten wat er nou aan de hand was he.... ik bedoel daar kunnen we allemaal van leren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laptop is op weg naar Acer. De harde schijf was kapot en die wordt nu vervangen. Helaas al m'n bestanden kwijt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat was inderdaad de meest vervelende oplossing van je vraag....
nouja... als ik iets voor je kan doen met herinstalleren ofzo dan gil maar hahaah groetjes Vonne & Co
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt, vonco. Als er nog problemen zijn laat ik het weten!:)

Andere antwoorden (2)

Het hangt er vanaf of je je laptop al lang hebt, of juist nieuw. Laptops die oud zijn kunnen nogal vaak vaststaan. Ik weet niet wat voor laptop je hebt, als het blijft voortduren, ga dan naar de Media Markt of een andere winkel waar je meer informatie kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na je aanvullende informatie te hebben gelezen is het wel duidelijk:

Door de val (en de schok die het apparaat daarmee heeft opgelopen) is er binnenin iets niet goed gegaan.

Gezien het feit dat het opstarten wel lukt maar zodra je een taak wil uitvoeren, de zaak dan bevriest denk ik dat het een simpel op te lossen probleempje is.

Ik vermoed namelijk dat een van de RAM-geheugenchips door de schok uit zijn slot is gekomen waardoor je nog maar de helft van je geheugencapaciteit over hebt.
En zodra het overgebleven nog werkende geheugen vol is dan bevriest het apparaat en loopt vast.

Het moeilijke deel van het probleem is: kun je het zelf oplossen. Je moet hiervoor de laptop openmaken, zodanig dat je bij de geheugenslots kan komen.
Bij de ene laptop is dat simpel, die hebben er een apart luikje voor, maar bij andere is dat weer veel ingewikkelder.
Hangt dus een beetje af van het merk en model en je eigen technische vaardigheid.

Maar je kunt er altijd even mee naar een computerspeciaalzaak gaan met de vraag of zij je ermee kunnen helpen.