Beeldscherm laptop 'bevriest' enkele minuten na opstarten?

Elke keer als ik mijn laptop opnieuw opgestart en bijvoorbeeld mijn internetbrowser open, 'bevriest' het scherm, muis reageert niet meer evenals de toetsen.. Heeft iemand een oplossing?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

met deze weinige informatie kan ik 2 dingen bedenken.... of er start ( progamma's) zoveel op, dat je lappie het niet aankan, of je hebt een hardware probleem.... kweet niet of je iets in een usb poort hebt zitten tijdens opstarten... een cam, draadloze muis..... voor probleem 1 moet je ff kijken hoeveel progamma's erop starten ( in je startmenu , in dat invulvlakje zet je 'msconfig" dan opent er een scherm, dan ga je naar het tabblad 'opstarten' en kun je uitvinken wat je niet nodig hebt. probleem 2: fff alles uit de usb poorten trekken tijdens opstarten, mocht dit helpen, heb je een software- probleem die je meestal kan verhelpen door de nieuwste drivers voor je usb- apparaten te installeren... succes!

Het hangt er vanaf of je je laptop al lang hebt, of juist nieuw. Laptops die oud zijn kunnen nogal vaak vaststaan. Ik weet niet wat voor laptop je hebt, als het blijft voortduren, ga dan naar de Media Markt of een andere winkel waar je meer informatie kan krijgen.

Na je aanvullende informatie te hebben gelezen is het wel duidelijk: Door de val (en de schok die het apparaat daarmee heeft opgelopen) is er binnenin iets niet goed gegaan. Gezien het feit dat het opstarten wel lukt maar zodra je een taak wil uitvoeren, de zaak dan bevriest denk ik dat het een simpel op te lossen probleempje is. Ik vermoed namelijk dat een van de RAM-geheugenchips door de schok uit zijn slot is gekomen waardoor je nog maar de helft van je geheugencapaciteit over hebt. En zodra het overgebleven nog werkende geheugen vol is dan bevriest het apparaat en loopt vast. Het moeilijke deel van het probleem is: kun je het zelf oplossen. Je moet hiervoor de laptop openmaken, zodanig dat je bij de geheugenslots kan komen. Bij de ene laptop is dat simpel, die hebben er een apart luikje voor, maar bij andere is dat weer veel ingewikkelder. Hangt dus een beetje af van het merk en model en je eigen technische vaardigheid. Maar je kunt er altijd even mee naar een computerspeciaalzaak gaan met de vraag of zij je ermee kunnen helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100