Hoe activeer ik een gedeeltelijke windows 7 serie nr?

Even uitleggen

Ik werkt als vrijwilliger, heb een stuk of 20 pc's onder mijn hoede gekregen om windows 7 op te installeren
om later weg te geven aan mensen die geen goeie pc meer hebben.

het zijn pc van een school die gedoneerd zijn dus allemaal hetzelfde merk

Allemaal hebben een sticker en de meeste gaan prima met installeren en activeren soms moet ik microsoft bellen maar dat is geen probleem

maar ik heb 1 pc waar de sticker gedeeltelijk gescheurd is ik kan 3 blokjes van de code lezen (mis dus de laatste 2 blokjes) is er een manier om het originele serie nummer te achterhalen ? HEX of zo ?
wie kan/moet ik bellen microsoft of de fabrikant van de pc ?
ze zitten niet meer in garantie natuurlijk.

P.S het is home premium dus geen volume licentie

en nee ik zoek geen illegale code maar de code die specifiek bij deze machine hoort.

capthavoc
6 jaar geleden
2.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Staat software nog op de pc?
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
capthavoc
6 jaar geleden
nee helaas ze zijn door een prof bedrijf leeg gehaald dus ook een recuva zou niet helpen
TurfGraver
6 jaar geleden
Dan kun je het vergeten. :/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erger nog, als je een legale andere win 7 hebt en je probeert dat nummer, dan vertikt windows het ook. Het nummer dat in het moederbord gebakken zit, prevaleert.
Ik heb er geen oplossing voor gevonden. Het werd dus een Linux Xubuntu-machine en dat is het nog steeds tot volle tevredenheid van mijn vrouw.
capthavoc
6 jaar geleden
tja daar was ik al bang voor helaas dan wordt het dus een linux bak
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Het nummer dat in het moederbord gebakken zit, prevaleert." Er zit geen nummer in een moederbord gebakken. Je kan gewoon een andere WindowsOEM-versie kopen voor 25 eu en die installeren.
https://tweakers.net/pricewatch/453556/microsoft-windows-10-pro-nl-64bit-oem.html
Misschien dat de nieuwe eigenaar er wel 25 euro voor over heeft om geen Linux maar W10 te draaien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"tja daar was ik al bang voor helaas dan wordt het dus een linux bak" Hoeft ook niet, je hebt per Product Key 2 zogenaamde grace activaties die krijg je om je de gelegenheid te geven wat hardware te veranderen zonder dat je naar de telefoon moet rennen voor een her-activatie. Het zit op het randje legaal, maar je kunt omdat de hardware visueel identiek is een product key van een andere machine "lenen" en nogmaals activeren via het internet, mocht dit niet lukken dan via de 0800 nummer en dan lukt het alsnog.

Antwoorden (1)

Hallo,

Als het mogelijk is om de computer op te starten en Windows opdracht prompt (command prompt) of Windows power cell te gebruiken op je computer, moet je deze openen als administrator en dan dit intypen:
wmic bios get serialnumber
Nu krijg je als het goed is je serie nummer te zien van de computer
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
capthavoc
6 jaar geleden
ik heb er wel tijdelijk een nog ongeactiveerd windows op kunnen krijgen maar deze geeft het serial van de setup die ik gebruikt hebt
Dus wat ik met de andere pc moet doen is een ander serie nummer die op de sticker invoeren dat werkt prima maar ik lees iets over bios ? in dat command geeft dat het originele serie nummer ? zou mooi zijn zal ik zeker even proberen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
-Dat geeft het BIOS-serienummer niet een Windowsinstallatiesleutel. Dat kan ook niet, de Windowssleutel staat in Windows zelf weggeschreven niet in ergens in hardware wat ik nu al 2 mensen hier heb zien zeggen.