Hoe kan ik mijn laptop maken?

Ik heb een acer aspire maar die is gecrasht. nu wil ik windows opnieuw installeren. Ik heb de cd maar die herkent ie niet. Het ligt aan de HDD. Wat moet ik nu doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het zou liggen aan de hdd zou je die kunnen vervangen. Dit mag je zelf doen zonder dat je garantie vervalt. Maar misschien herkent hij je installatie schijf niet omdat deze niet bootable is dat wil zegen opstartbaar. Of omdat je Boot device configuratie in je bios niet op cd/dvd rw staat. De meeste apparaten vertonen bij het aanzetten ook een F toets verwijzing naar je bootmenu. Meestal is dit F8 of F9.

lijkt me stug hoor dat ut aan je hdd ligt. en voor een goed antwoord geef je net iets te weinig info. maar meestal komt het zoals mijn bovenstaande buurman zegt doordat je (waarschijnlijk) de windows installatie vanaf een gebrande cd wil installeren (non-bootable). makkelijkste is om ff bij iemand een originele windows cd te lenen. maakt niet uit welke versie. het gaat namelijk om de 'fabrieks-sturings-drivers' ( bootable). als die versie erop staat kun je daarna wel je eigen windows versie ( als dat nog moet) eroverdraaien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100