Bij Windows Vista (Windows 6) waren de euvels:
-onvoldoende ondersteuning van hardware
-onvoldoende ondersteuning van software
-zaken waren trager dan bij WindowsXP
Bij Windows7 wordt nu XP meegeleverd, om dat probleem te voorkomen: men kan gewoon de XP-modus selecteren als 't niet onder Windows7 zelf werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om te beginnen de naam. Imago schade heeft de verkopen van windows 6 (Vista) sterk gehinderd. Dus voor Microsoft is de andere naam al heel belangrijk.

Daarnaast zijn er onder de kap een aantal veranderingen gedaan. Belangrijkste voor de gemiddelde consument is waarschijnlijk de hardware support. Op nieuwe computers ga je steeds meer problemen krijgen met oude windows versies om alles goed aan de praat te krijgen. Daarnaast is de beveiliging verbeterd (zeggen ze).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/windows-7/whats-new.aspx

hier op een rijtje wat allemaal nieuw is in 7.

Mijn ervaring is dat vooral de lay-out en het werkgemak wat verbeterd zijn in verhouding tot windows 6. Een aantal dingen loopt wat makkelijker, fijnere zoekfuncties, beter overzicht bij bv configuratiescherm.

Ik vind windows 7 veel weg hebben van vista.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat met windows 7. 4 GB het verschil tussen 32- bit en 64- bit niet zo groot is. Met 32- bit kun je niet de gehele geheugenruimte gebruiken (ongeveer 3 tot 3.5 GB) en met windows 6 is dat je met 64- bit wordt er meer geheugen gebruikt omdat de binaries 64-bit zijn en dus wat meer ruimte innemen in het geheugen, waardoor het nettoresultaat grofweg nul is...