hoe kan ik me computer oplossen?

Ik heb een computer van windows xp. ik heb hem ongeveer 6 jaar. Ik heb daarin 1 GB RAM geheugen. Ik ging vandaag windows 7 downloaden, maar toen die opnieuw moest starten voor de installatie van windows 7 kreeg ik blauw beeld met 'stop'. waarom doet hij dat? want ik heb 1GB RAM geheugen en dat past wel met windows 7.. Wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

Alvast bedankt :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er kunnen verschillende redenen zijn dat je een BSOD (blue screen of death) krijgt. Meestal gaat dit gepaard met wat extra informatie, als je de informatie over deze fout hier zou plaatsen dan kan kunnen we je een beter antwoord geven. Wel eerst even controleren of je computer aan de minimale systeem vereisten van windows 7 voldoet (zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Wat is het probleem" vraag je.
Dat kan van alles zijn, maar meestal zijn er in de nieuwe versie van het windows OS geen drivers meer voor de wat oudere techniek van "verouderde" computers.

Als je van dat probleem definitief af wilt zijn zou je het beste een Linux distributie op de oudere computer kunnen zetten OF zorgen dat je het "oude" winXP goed onderhoud.

Aan alle smaken Linux distributies kun je je hart ophalen als je van experimenteren houdt. :-)
Je kunt zelfs je eigen distro samenstellen.
En dan los je je porbleem met je oudere computer echt grondig op .

Veel succes, en vooral ook veel plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk is, dat dit antwoord absoluut niet bij deze persoon past. Linux is voor mensen die van experimenteren houden, en een behoorlijke kennis van computers hebben. En dan nog raad ik geen linux aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Suluap,
tenzij jij de vraagsteller bent kun jij niet beoordelen of mijn antwoord al dan niet van nut is voor socu7770. Hou je dus svp gewoon bij het geven van zo goed mogelijke antwoorden, hetgeen ik zelf ook doe. Discussies over of een antwoord volgens jou goed genoeg is, voegen helemaal niets aan de bruikbaarheid van het antwoord toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of jou antwoord bruikbaar is, is nog maar de vraag. Als je de vraag goed gelezen had, had je gezien dat hij iets heel naders vroeg dan wat jij hem nu verteld. Probeer voortaan ANTWOORD ye geven, en geen reclame te maken voor Linux. Als jij Linux handig vindt, prima, maar voor de meeste mensen is het een "NO GO". Ik kan het weten, ben er jaren mee bezig geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Suluap, dat vermoeden had ik al. JIJ hebt moeite met linux. Dat wil niet zeggen dat de vraagsteller jouw standpunt in deze is toegedaan.
Bovendien, wanneer je de moeite nam te lezen wat ik schreef, had je gezien wat de oplossing is wanneer Linux dat NIET is. Dat staat er namelijk ook. Linux is misschien voor jou een beetje wat een rode lap voor een stier is. Nogmaals; zonde van de energie. Overigens; de term "NO GO" komt uit de wereld van metaalbewerking. Is dat je vak geweest ?
Het zal zoals je zei niet liggen aan het ram geheugen omdat ik iemand ken die op een van zijn oude pc's met 512 RAM windows 7 heeft geinstalleerd, en hij is mischien wat sloom maar doet het wel. als je het hebt gedownload op een één of andere manier, dan kan het zo zijn dat de gene die de download heeft geupload iets met de installatie bestanden heeft gedaan (waarom weet ik niet). het best kan je dan een andere downloaden.