kun je een .iso verkleinen ?

Ik heb een iso van Mac OSX snow leopard (7,54 gb) en ik wil hem op een dvd branden van 4,7 gb.

Hoe kan ik hem erop branden zodat hij past ?
Of kan ik hem ook via data(:D) of andere mogelijkheid om hem werkend op mijn windows 7 te krijgen ?

Liefst windows7 eraf natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

je zult een dual layer dvd moeten kopen en dus ook een dual layer brander moeten hebben dat is tegenwoordig bijna altijd wel zo
maar kijk het even na of je dvd speler dat aankan
dus niet alleen dual layer lezen maar ook branden

want splitsen of verkleinen gaat niet zonder dat je veel risico loopt dat je meerdere dvd verknoeit
ik weet eerlijk niet niet hoe je dat voor elkaar zou kunnen krijgen
virtueel magic iso ?
maar omdat je vaak moet rebooten raak je de virtuele dvd weer kwijt

(je kunt trouwens geen officiele mac os zomaar op een windows 7 pc zetten)
believe me i tried pffffff wat een gedoe
daarvoor moet je hackintosh versies hebben maar
dat is behoorlijk technisch en erg werkbaar vind ik het niet
1 verkeerde stap en je kan weer helemaal opnieuw beginnen
Je kan zeker niet gebruik maken van de mac update of mac store of anderzins. de kernell kloppen niet
want dan gaat het helemaal mis
het is trouwens niet legaal erop te zetten
Mac staat dit niet toe
Andersom werkt wel je kan op een mac wel legaal windows 7 of in het geval van 10.6 xp er op zetten
10.7 werkt xp niet meer tenzij je onder 10.6 xp al hebt geinstalleerd en daarna een 10.7 update die je alleen via de app store kan kopen

met 10.7 werkt alleen windows 7
maar eerlijk gezegd is dat de moeite niet waard
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Tja maar een iso is op zich ook al een soort zip
en om dat dan nog eens te rarren ?
boven dien 7+ gig krijg je echt niet op een 4,7
en bovendien een iso is bedoelt om te uit te pakken tijdens het branden
je kan wel een iso op cd branden als iso maar dat werkt dus niet
hij is dan gewoon een niet werkzame data bestand bedoel om dan de ene pc naar de andere te zetten of als backup
dan kun je beter een usb stick nemen
want hoe je het ook wend of keert
je zult het tenslotte op een dual layer moeten branden
dat is de enige optie waar mee het zal gaan werken
vooral omdat je deze dvd moet booten en dus niet de optie van wisselen dvd hebt zonder daar mee in de problemen te komen