wat moet ik doen met deze bsod?

Beste mensen,

Mijn pc liep vaak totaal vast, ben naar computer winkel gegaan om te vragen voor hulp, ze hebben nieuw ram geheugen in gezet. pc deed het 3 dagen totdat ik bsod kreeg (http://i44.tinypic.com/10wunf6.jpg) ben terug gegaan en ze zeiden dat er niets aan de hand was, dus heb windows opnieuw geinstalleerd en nu volgt weer dezelfde bsod, weet iemand er raad mee?

ik heb al memory test gedaan, maar die zei dat het gewoon werkte...

Hopelijk weten jullie meer
Rick

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Zie deze link. http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc750081.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je 2 geheugenkaarten heb. Probeer het met 1. Dan die ander.. En dan weer als beide proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan de moederbord zoveel ram niet verwerken?
Als het een oude moederbord is en het kan maximaal 4gb ram aan, en je stopt er 6gb in dan zullen er fouten verschijnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou proberen het voltage voor het geheugen iets te verhogen in het BIOS. Kijk eens of een verhoging van 0.1 volt een verschil maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typ de foutmelding in bij Google en je krijgt resultaten en via forums kan je achterhalen wat er aan de hand is. Een bsod krijg je niet zomaar. Werkt de ventilatie voldoende, doet het zich voor als een bepaald programma aanspreekt. Download de probeer versie van everest eens enkijk ook naar de tempratuur van je moederbord videokaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer voor alle apparaten de nieuwste drivers te installeren en van de juiste fabrikant. Heel belangrijk voor een stabiel werking van je systeem.
Misschien ligt het aan je virtueel geheugen. scan je hardeachijf is op fouten. bios update kan misschien helpen. wat voor moederbord heb je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft in elk geval wel met je geheugen te maken
en dan in dit geval met memory management
dus de manier waarop je moederbord omgaat met het aangeboden geheugen
dus misschien toch een verkeerd soort geheugen
je spreekt over military moederbord ?
misschien past daar geen non ECC geheugen in

dus kijk eens goed naar welke geheugen modules je hebt
zijn het 2 of meer van
verschillende soorten ?
sommige merken werken blijkbaar niet goed samen
zit er ene Non ECC bankje bij ?
en kijk daarnaast goed welke geheugens je moederbord goed ondersteund en hoeveel want daar zit meestal toch ook een max aan
als je zeg maar 4 gig hebt sommige ouder borden draaien max 3 gig onder xp en kunnen problemen veroorzaken als je windows 7 hebt

Het kan toch een goed idee zijn eens te kijken of een bios update kan helpen in dit geval.
maar voer deze alleen uit als je echt weet wat je doet
want gaat deze fout dan kan je je moederbord in de prullenbak gooien.

deze foutmelding is sowieso lastig te duiden
kijk ook eens in dat crashdump log misschien dat je daar wat info uit kan halen ?
capthavoc