"Your virtual memory is low ". Wat wordt bedoeld als mijn netwerkcomputer dit zegt ?

Netwerk computer met servers centraal opgesteld ( elders )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het betekend dat de computer meer dingen wil 'onthouden' dan je computer toestaat.

Virtual memory is het deel van het geugen dat de computer 'creert' op je hardeschijf: Onderdelen van het geheugen worden tijdeljik om je hardzeschijf weggeschreven om ruitme in je fysieke geheugen te creren. Dit gebeurt in een zgn swapfile.

Er zijn 2 redenen waarom de virtual geheugen te weinig ruimte heeft:
- Je schuifruimte is te laag (reken op een paar Gb die je nodig hebt bij de meeste moderne systemen)
- Je settings voor virtual memory staan te laag; Stel dis in via [in wondows] je control panel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Virtueel geheugen is een zekere ruimte op een HD dat door de PC wordt gebruikt als ware het RAM geheugen. Je kan de groote ervan zelf instellen. Zie daarvoor Help.
De melding dat je er te weinig van hebt betekent niets anders dan dat voor de toepassingen die je op dat moment draait meer geheugen hetzij RAM hetzij VG nodig hebt. Of dit gerelateerd moet worden aan de partitie weet ik eigenlijk niet maar het lijkt me niet onlogisch.
Let wel dat als je veel VG op de HD maakt je natuurlijk dat deel niet meer als opslag gebruiken kan en wil je om redenen de HD formatteren (leeg maken) dan moet je het deel toegewezen aan VG eerst weer teniet doen want anders is formatteren onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekent in Jip en Janneke-taal dat de ruimte die voor jouw computer (en daarmee zijn geheugen) is gereserveerd te weinig is, voor hetgeen je ermee wilt doen. Je zult dus je instellingen moeten wijzigen.

Als je binnen een netwerk functioneert op een computer van je werkgever is het mogelijk dat je dat niet zelf kunt doen, maar even door de ICT afdeling moet laten doen. Als je werkt op je eigen computer en inlogt op die van je werkgever, dan kan je zelf wel het virtuele geheugen vergroten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekent dat het tijd wordt om wat ruimte te maken in de harde schijf. Ongebruikte bestanden weggooien, prullenbak leeg, defragmenteren...