Wat xilinx zegt is in basis waar maar er zijn wat meer opties. Als je live TV wilt kijken. Er bestaan ook USB modules die televisie signalen aan het besturingssysteem leveren. Dit kunnen zowel analoge kanalen zijn via de kabel als digitale TV zenders via kabel (Ziggo UPC) als ook via de lucht (digitenne).
Daarnaast is er vaak een extra programma nodig om de hardware (TV kaart/module) te bedienen en he beeld weer te geven. Meestal wordt er bij dat stukje extra hardware al een programma geleverd om te bedienen en het beeld te laten zien.
Er zijn ook een aantal programma's die dit kunnen doen in een mediacenter omgeving. Zlef vind ik het gratis MediaPortal erg mooi, maar ook de het microsoft mediacenterdat bij de ulitimate versie hoort enbijvoorbeeld het ook gratis programma XBMC kunnen dat.
De algemene afkorting voor zo'n systeem is HTPC
Een google met HTPC zal daarnaast een rijkdom aan informatie bieden.
Het weergeven van beelod kan op het PC scherm of op een TV scherm. Daarvoor moet de kaart dan natuurlijk wel een interface aansluiting hebben die bij de TV past. Voor platte schermen in het algemeen HDMI. Of soms oom DVI
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgebreid antwoord en mooi duidelijk!

Andere antwoorden (2)

Daar heb je een tv-kaart voor nodig, als je die niet hebt, dan gaat dat niet...
En wellicht zijn er geen drivers nog voor Win 7 als je al wel een tv-kaart had...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Windows 7 Premium kun je je TV signaal (film, uitzending gemist) doorsturen (Streaming) naar een plasma tv scherm. Dat scherm moet dan wel een DNLA mogelijkheid hebben en moet dan ook aangemeld zijn in je draadloze netwerk.
Bedoelde je dit?