Waarom valt mijn webcam steeds uit bij windows live messenger?

Ik wilde laatst een videogesprek starten, maar eerst zag ik een kruis door mijn webcam bij msn en later deed ie het 10 seconden en viel hij uit en kwam er in het scherm: er is geen verbinding ofzo.

Ik heb windows live messenger (7.5) geloof ik en webcam van Logitech pro9000.
Moet ik nu een nieuwere versie van msn instaleren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Messenger 7.5 is wel een erg antieke versie: nummer 15.4 is de nieuwste. Die zou ik even downloaden om te kijken of de problemen dan zijn opgelost:
http://windows-live-messenger.dutch.toggle.com/

Zo niet, verwijder dan ook de software van je Pro9000 webcam en koppel die los van je pc. Daarna je computer even opnieuw opstarten en de meest recente software voor je webcam hier downloaden en installeren:
http://www.logitech.com/nl-nl/435/5867?WT.z_sp=Image

Werkt het nog steeds niet, ga dan naar het menu van Messenger en kies voor Extra > Audio en video instellen. Op de eerste pagina kun je het geluid instellen, op de tweede het beeld. Let daar even goed op: in het venster moet de Logitech QuickCam Pro 9000 aangegeven staan.
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan zijn. Ook is het mogelijk dat je een nieuwe driver nodig hebt