Kan ik mijn Windows 10 key meenemen naar mijn nieuwe PC?

Op dit moment heb ik een PC uit 2009. Hier stond toen een legale versie van Windows 7 op. Toen Windows 8 uit kwam heb ik toen de sleutel gekocht voor Windows 8 professional.
Toen kwamen de updates, 8.1 en vervolgens Windows 10 Pro. Allemaal goed.

Nu ga ik een nieuwe PC kopen en hier staat automatisch Windows 10 Home op, maar ik vind Pro net wat fijner.

Is het dus mogelijk dat ik de key die ik nu heb (die legaal dus is) kan gebruiken wanneer ik mijn nieuwe PC ga upgraden naar Windows 10 Pro?

4.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan KMSpico downloaden (wel van youtube want sommige hebben virussen) die activeert windows 10 en nog veel meer.

Het beste antwoord

Volgens mij hangt het af welke versie je gekocht hebt voor Windows 8 Professional.
Een retailversie kun je meenemen naar je nieuwe computer.
Een OEM-versie echter niet. Die is gekoppeld aan je oude pc.
SimonV
7 jaar geleden
Powergen
7 jaar geleden
Windows 7 was OEM-versie, toen geupgrade met een retailversie naar Windows 8. Maar die key is natuurlijk van Windows 8, niet voor Windows 10.
SimonV
7 jaar geleden
Klopt. Maar de "retailrechten" zijn overgegaan op de update W10, dus je kunt de key meenemen.

Andere antwoorden (1)

Het antwoord van Simon klopt, je kunt een OEM key (licentie) volgens de Microsoft regels niet verhuizen naar een andere computer, ook komt deze te vervallen wanneer je iets aan de computer wijzigt, zoals een andere harddisk, extra geheugen, etc.

In de praktijk kun je de code echter best invoeren op je nieuwe computer maar zorg dan dat de oude computer niet meer gebruikt wordt. Als de activatie niet lukt, kies dan voor 'Activeren via de telefoon', dit is gratis en na het opgeven van heel veel nummers is je licentie opnieuw geactiveerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onzin. Je kan hdds en ram bijvoegen en veranderen wat je wil zelfs gpu is geen probleem. Het zou wat zijn. Zou ik elke paar maanden een key moeten kopen.
macuser2000
7 jaar geleden
ik wou net zeggen, zou een beetje lullig zijn als je een pc wilt upgraden en microsoft zegt; ja meneer 0570, allemaal leuk en aardig met je nieuwe ssd, maar tik wel eerst even extra geld neer voor een nieuwe windows licentie. je zal maar in de datebase industrie zitten en je server capaciteit maandelijks moeten controleren en eventueel kapotte drives vervangen