ja encrypt de file je hebt hele complexere encrypt programma's die een maken gebruik van dit mechanisme:
je voert een wachtwoord in bijv volgels.
vervolgens maakt hij een hele serie complexere berekeningen aan en uiteindelijk is die bereking alleen op te lossen als je het codewoord volgels intypt. geluk hoef je geen rekenwerk te doen en doet de computer alles.

dus gebruik een enrypt programma (bijv powerachiver)
ik zou geen super complexe nemen want er gaat toch geen superhacker in je computer prutsen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt (mischien omslachtig maar zover ik weet enige manier)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eventueel heb je ook nog verschillende programma's die een wachtwoord op een map van jouw kunnen plaatsen. Een redelijk bekende is WinRAR, je kan je bestanden inpakken en in één keer een wachtwoord erop zetten.

Verder heb je ook nog:

- Folder Lock voor Windows 7

http://www.newsoftwares.net/folderlock/

- My Lockbox

http://fspro.net/my-lockbox/

En nog een aantal anderen, zie de volgende website voor meer alternatieve:

- http://alternativeto.net/software/my-lockbox/

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee. Standaard levert OSX Lion File Vault, waarmee jij de hele harde schijf versleutelt. Jouw inlog wachtwoord is dan voor jou het wachtwoord om de schijf (deels) te ontsleutelen. Deels, want de persoonlijke mappen die niet van jou zijn, maar van een andere gebruiker, kan jij niet ontsleutelen.

Voor windows 7 Ultimate (ik weet het niet voor de andere versies) levert Microsoft BitLocker, wat jouw hele harde schijf kan versleutelen.