kan je pc / laptop (tijdelijk) uitsluiten van kpn modem?

Ik heb een kpn experia modem. Ik kan inloggen. Hier hangen (draadloos) 3 laptops aan. 1 wil ik vanuit de instellingen van de router s'avonds na bepaalde tijd uitsluiten van internet. Is dat mogelijk en zo ja hoe doe ik dat? Excuseer als dit niet de goede categorie /rubriek is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

als je kpn router over die instelling beschikt kun je daarin tijden instellen
log in je router
valt meestal wel onder security sectie
capthavoc
12 jaar geleden
Ik weet zeker dat dit mogelijk is, mijn ex-vriendin had dit thuis ook namelijk. Ik heb geen idee welke router het is maar dat is een kwestie van zoeken.. Ga anders een keer naar een winkel (dixon, kijkshop, micro electro, harendse smidt) waar ze jouw router misschien verkopen en vraag daar of dat mogelijk is met jouw router.
Lukt dit allemaal niet; (indien het om 'na x-tijd geen internet' gaat) laptop in het vizier houden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een antwoord op de vraag of het mogelijk is. ;)
jaa, dat kan door het ip adres in de router te blokkeren op bepaalde uren op de dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bepaalde computer herken je aan zijn MAC-adres, welke (in principe) uniek is voor elke netwerkkaart.

Je kunt deze op de betreffende computer opvragen via het dos-commando "ipconfig /all"

Deze kun je op je modem instellen als gerechtigd om toegang te hebben of juist niet. Maar daarmee ben je er helaas niet.
De modem beschikt helaas niet over de mogelijkheid dit geautomatiseerd op bepaalde tijden wel resp. niet toe te staan.

Deze modem zal dus niet de oplossing van je probleem zijn.

De enige oplossing die ik voor je kan bedenken is de software op de betreffende laptop zelf.
Windows biedt vanaf de Vista versie de mogelijkheid om ouderlijk toezicht in te stellen.

Wellicht is dat voldoende voor je. Zieook:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Set-up-Parental-Controls