Hoe kan ik mijn trage pc weer snel krijgen?

Gister kreeg ik deze error zonder een opvallende aanleiding.
Bij het opnieuw opstarten kreeg ik meerdere meldingen dat het Windows host proces niet goed werkt.
Gister deed hij het nog goed alleen bij video's afspelen op het web bleef hij zo nu en dan haperen.
Op dit moment kan ik helemaal niets, als ik hem aanzet bevriest ie voordat hij klaar is met opstarten.
Er zit een rood lampje op die activiteit aangeeft en die blijft constant branden terwijl hij een rustig geluid maakt.

Helaas heb ik geen herstelpunt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Je zou je recovery (herstel) dvd van Windows kunnen gebruiken (je had al aangegeven dat dit waarschijnlijk niet lukt), al ben ik wel bang dat je je pc toch het best maar helemaal opnieuw kan installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas maar er is maar 1 oplossing: uithuilen en opnieuw installeren.
Dat klinkt hard en is lastig maar op het moment dat je in deze problemen terecht komt kun je je uiterst complexe computer niet meer vertrouwen.
Het is aardig en lief bedoelt, al die cleaners & reparatie tooltjes maar het blijven pleisters op een zwerende wond.
Doorbijten en opnieuw installeren. Je machine zal weer aanvoelen als nieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Linux (xubuntu) installeren. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kernel error is een software error die je alleen kunt herstellen door windows er opnieuw op te zetten
en in jouw geval zo ik het ook helemaal opnieuw er op zetten dus niet over de oude versie heen
dan weet je tenminste ook zeker dat er geen virussen etc op blijven zitten
capthavoc
12 jaar geleden
Het is een BSOD (Blue Screen Of Death) Dit kan aan heelveel dingen liggen. Het kan een hard of software fout zijn. Als het probleem vaker voorkomt als je pc opnieuw geïnstalleerd is. Dan is het eerder een hardware defect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het volgende proberen , alleen je Windows verwijderen en vervangen . In Xp bijvoorbeeld laat je de pc opstarten van cd en ga je windows herstellen. Al je info blijft staan e je krijgt toch een nieuwe windows.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allerbeste is je pc opnieuw te installeren en vergeet niet je eventuele instellingen te bewaren, kan je weer later terug zetten, klinkt misschien simpel maar bij Microsoft doen ze dat zeer vaak.