Hoe weet ik welk proces ik moet stoppen op mijn computer?

Mijn computer gebruikt nu 75 processen waardoor mijn computer zeer langzaam is, nu wete ik hoe ik ze sluit maar hoe weet ik dat ik gene belangrijk proces sluit??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Zo te zien is de computer niet langzaam door het aantal processen; niet actieve systeemprocessen staat op 80% dus zo zwaar wordt je processor niet gebruikt. Als het gaat om welk proces je wel of niet kan beëindigen: processen waar in de kolom gebruiker staat kan je afsluiten zonder dat er echt gekke dingen gebeuren, Verder is het een kwestie van logisch nadenken. Alle AVG processen hebben te maken met je antivirus dus daar blijf je beter vanaf. Systeemprocessen zijn over het algemeen nodig voor het goed werken van je systeem; ook voorzichtig mee zijn dus. Verder kan je ieder proces even googelen en dan zie je meteen wat ze doen.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké bedankt! maar ik heb gehoord dat een computer pas echt goed werkt als die maar <30 processen gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staar je niet blind op deze aantallen. Ik heb vorige week windows & vers geinstalleerd op een SSD schijf en had direct daarna al 55 processen draaien. Had ik verder dus nog niets anders geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
55 Processen? Wel erg veel. Ik gebruik er nu 22. Waarvan 5 van Google chrome. Maar ik gebruik dan ook TuneUp Utilities, die schakelt alle onnodige processen/programma's vanzelf uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf ook een stel uitgeschakeld, maar ik wil hier alleen mee aangeven dat 55 voor mij het aantal is waar Windows in mijn geval mee begint als je er niets aan doet. Het wordt nog veel meer als je allerlei programma's gaat installeren

Andere antwoorden (3)

Het proces wat je computer langzaam maakt zal OF veel geheugen gebruiken, danwel veel processortijd. Dus daarop sorteren geeft je al een idee. Echter, in plaats van processen te sluiten, kan je beter de computer opnieuw opstarten. Dan weet je zeker dat je geen belangrijke processen afsluit.

Heb je een virus scanner aan staan? Dat is een echte processor vreter..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste ongebruikte Windows Services uitschakelen. Dit optimaliseert je Windows systeem en bezorgt je een grote prestatiewinst. Als je op mijn bron klikt, krijg je verdere uitleg en een lijstje met Services die je kunt uitschakelen.

Ps. Goed lezen. Een foutje kan ervoor zorgen dat je alles opnieuw moet installeren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wordt er een veel te zwarte virusscanner op de pc's geinstalleerd.Norton Mcafee e.d.Dat zijn grote vertragers die je geeneens nodig hebt op een gewone huiscomputer.Voor wat wij ermee doen is een lichtere virusscanner als Nod32 of avast al voldoende.Verder kan je opstartprogramma's van scanners en printers ook afzetten,daar deze toch wel gestart worden als jij die oproept.Misschien kan je het geheugen van de computer nog meer uitbreiden door er een bank bij te (laten) plaatsen.De meeste kant en klare computers die je in de winkel koopt hebben op dat gebied maar "net aan"voldoende om een bepaalde versie van windows te draaien.