Hoe weet ik of mijn pc een 32 of 64 bit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet jouw pc maar je besturingssysteem is 32 of 64 bit ik heb begrepen dat windows 8 of 9 zelfs 128 bit ondersteund

Het beste antwoord

Door te kijken via het volgende:

Start > Configuratiescherm > Systeem en onderhoud > Systeem. Hier kun je het systeemtype weergeven.

"Voer onderstaande stappen uit om te kijken of op uw computer een 32-bits of een 64-bits-versie van Windows is geïnstalleerd:

U kunt Systeem als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Systeem.

Bij Systeem kunt u het systeemtype weergegeven."

Toegevoegd na 1 minuut:
Voorbeeld:
Systeem:
Microsoft Windows XP
Professional x64 Edition <<<< hier staat het dus
Version 2003
Service Pack 2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Nee, het kan dan nog steeds een 32 bits OS zijn dat draait op een PC die 64-bits is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, heb je inderdaad wel een punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Systeem scherm kun je ook krijgen door de Windows toets in combinatie met de pause/break toets in te drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@supevizor, precies doen wat attitude zegt en dan hier vermelden wat er bij CPU staat, dan kunnen wij wel zeggen of die processor 64-bits is. Bijna alle systemen van de afgelopen 5 jaar zijn 64-bits, ongeacht het OS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mr Tomaat, op basis van dit gegevens kun je dat inderdaad wel zeggen. Maar hijzelf kan dit niet zien. @Ivar91, ik wilde het niet onnodig ingewikkeld maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Start > Configuratiescherm > Systeem en onderhoud > Systeem is inderdaad een stuk gemakkelijker. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eenvoudiger te begrijpen wel ja. Sorry ik was niet helemaal duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken mensen die de combinatie "windowstoets + L" niet eens kennen. Ik ken mensen die, op het moment dat ik dit zei, met de muis naar "start" gingen (vista) en ondertussen L indrukte.......... Dan is iets wat letterlijk in beeld staat toch duidelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Attitude dit is wel eenvoudiger