"Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen." Hoe op te lossen?

Als ik vanaf mijn fotocamera foto's op de computer wil zetten, zegt ie als ik op het mapje klik "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item." Terwijl ik wel gewoon administrator ben.. Ik heb al een week het internet lopen door te zoeken maar nog geen oplossing gevonden. Hoe los ik dit op? En kan ik ReadyBoost ook verwijderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Als ik zo jou configuratie bekijk zit er iets niet goed.
Heb jij readyboost geactiveerd op of in jou camera?
Dan zou ik dat maar vlug uitzetten.
Readyboost is een methode om je machine versneld te laten opstarten dmv een flashdrive.
En dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat je er niet in kan.
Het al of niet kunnen benaderen van je camera heeft niets met administratorrechten te maken.

Andere mogelijke oplossing.
Probeer een andere (usb) poort.
Verwijder de kaart uit je camera en plug deze rechtstreeks in je laptop ( eventueel met een adapter ).
of je machine in veilige modus opstarten en dan nog eens proberen om je camera te benaderen

Om verheven toegangsrechten te krijgen over bepaalde mappen of items kan je je register bewerken, zodat je deze optie altijd onder je rechtermuisknop ter beschikking hebt.

Copier onderstaande code tussen de stippellijnen in een simpel tekstbestandje en schrijf deze weg als zijnde
"geef het maar een naam.REG" dus de extensie van het tekstbestandje ( wat achter de punt staat ) moet in plaats van .txt .reg worden.

En dan is het simpelweg toevoegen.

--------------------------------------------------------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" /r /d y && icacls \"%1\" /grant administrators:F /t"
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Of lees dit;
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownership-to-explorer-right-click-menu-in-vista/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Readyboost kan je altijd uitschakelen.

Om toegang te krijgen tot de bestanden moet je ook als administrator ervoor zorgen dat de administrator toegang heeft. Ga daarom via eigenschappen, beveiliging, geavanceerd naar het tabblad eigenaar en verander deze in administrator.

Sinds windows vista werkt dit allemaal niet zo netjes meer, waardoor er ook na het veranderen van de eigenaar problemen kunnen blijven bestaan. Dat los je echter eenvoudig op door UAC uit te schakelen.