Hoe verhelp ik/wat is er aan de hand bij deze BSoD?

Helaas; ik heb er een te pakken ;s. een BlueScreen.. Deze heeft de boodschap Driver_IRQL_Not_Less_or_Equal.

Code die erbij zat:

Stop: 0×0000001 (0×0000000000000000, 0×0000000000000006, 0×0000000000000008, 0×0000000000000000.

Ben ten einde raad, en zou het héél fijn vinden als er hulp komt, zowel als oorzaak, en hoe ik dit kan verhelpen! :).

Oh, besturingssysteem: Windows 7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

This issue occurs because of a race condition in the Compositebus.sys driver.

When a MTP or WPD device connects to the computer for the first time, the composite bus enumerator detects the device and tries to install the WPD composite driver. During the installation process, the third-party application may run a USB device reset command. If the reset command occurs in a certain period, the race condition occurs. This certain period is after the MTP and USB driver or the MTP and IP driver is installed and before the MTP composite multiple transport driver is installed.

When the race condition occurs, the Compositebus.sys driver incorrectly releases a Windows Driver Foundation (WDF) lock when the Compositebus.sys drive does not have the lock. The APC_INDEX_MISMATCH Stop error occurs when the release function makes the asynchronous procedure call (APC) state of the current thread inconsistent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je ergens anders even over internet kan beschikken, google deze informatie dan maar, krijg je heel wat reacties, want dit is een veel voorkomend probleem.
Volgens mij heeft het met je video card te maken, maar kijk maar eens.

In ieder geval sterkte en succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens probeer anders eens te kijken of je video driver nog wel goed is, en anders vervangen met de laatste versie.