Kan ik met mijn Sitecom router, twee laptops tegelijk draadloos mee besturen??HOE ?

Ik heb een laptop verbonden met de blauwe kabel van de modem naar de router modem aansluiting verbonden en met een kabel op een LAN aansluiting naar de 2e pc. Maar als ik typ de wachtwoord van mijn router bij de 2e laptop krijg ik toch geen internetverbinding?? alleen als de kabel van de 2e laptop op een van LAN aansluiting is verbonden met de router doet het wel.

Wat mis ik nu hier precies en wat moet ik doen ???
ik hoop dat ik mijn verhaal eenbeetje duidelijk heb kunnen overbrengen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moden en een Router/modem kan niet, bedoel je switch waar je modem zegt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je het nog een keer uitleggen, of een schematisch tekeningetje maken met paint ofzo en dat uploaden.

Antwoorden (1)

Als ik het goed begrijp ( en dat valt niet mee :-) ) kan je laptop wel bedraad, maar niet draadloos het internet op?
In dat geval is de draadloze netwerkkaart niet goed geconfigureerd. Waarschijnlijk een ip- of beveiligings kwestie. Het is moeilijk om een pas klaar antwoord te geven zonder wat extra info.
Staat er een icoontje van je draadloze netwerkkaart in het systeemvak? Een beetje afhankelijk van je besturingssysteem kan je hier waarschijnlijk je probleem oplossen. Kijk eens in het netwerkcentrum wat daar staat over het draadloze netwerk. Rechtsklikken op je netwerknaam (SSID) >>eigenschappen. In deze pop-up kan je de beveiligingsvorm controleren.
Suc6