Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met mijn Sitecom router, twee laptops tegelijk draadloos mee besturen??HOE ?

Ik heb een laptop verbonden met de blauwe kabel van de modem naar de router modem aansluiting verbonden en met een kabel op een LAN aansluiting naar de 2e pc. Maar als ik typ de wachtwoord van mijn router bij de 2e laptop krijg ik toch geen internetverbinding?? alleen als de kabel van de 2e laptop op een van LAN aansluiting is verbonden met de router doet het wel.

Wat mis ik nu hier precies en wat moet ik doen ???
ik hoop dat ik mijn verhaal eenbeetje duidelijk heb kunnen overbrengen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
765
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moden en een Router/modem kan niet, bedoel je switch waar je modem zegt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je het nog een keer uitleggen, of een schematisch tekeningetje maken met paint ofzo en dat uploaden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als ik het goed begrijp ( en dat valt niet mee :-) ) kan je laptop wel bedraad, maar niet draadloos het internet op?
In dat geval is de draadloze netwerkkaart niet goed geconfigureerd. Waarschijnlijk een ip- of beveiligings kwestie. Het is moeilijk om een pas klaar antwoord te geven zonder wat extra info.
Staat er een icoontje van je draadloze netwerkkaart in het systeemvak? Een beetje afhankelijk van je besturingssysteem kan je hier waarschijnlijk je probleem oplossen. Kijk eens in het netwerkcentrum wat daar staat over het draadloze netwerk. Rechtsklikken op je netwerknaam (SSID) >>eigenschappen. In deze pop-up kan je de beveiligingsvorm controleren.
Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding