Hallo, ik heb een Macbook met Windows xp erop. Nu is mijn harde schrijf 70 gb. Nu wil ik een grotere harde schijf, met alleen Windows.Hoe kan je dat?

Ik wil dus eigenlijk gewoon een nieuwe harde schijf, 320 gb of iets in die richting met alleen Windows. Aangezien ik bijna het bestuurprogramma Mac niet gebruik. En ik geen nieuwe laptop wil kopen. Kan dit en is het moeilijk om een harde schijf te vervangen. Hoe duur is het ongeveer waarschijnlijk afhankelijk van de gb. En werkt alles dan ook gewoon op Windows of sommige dingen/toetsen niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom koop je een Mac, als je er toch alleen maar Windows op gebruikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet vreemd, want dat kan tegenwoordig. En het kan ook handig zijn, want je kunt dan ook software gebruiken die niet beschikbaar is voor de Mac. Ik begrijp echter niet waarom je puur Windows zou willen gebruiken. Het is dan goedkoper om een PC te kopen (de Mac is ook een PC, maar je begrijpt wel wat ik bedoel).

Antwoorden (3)

Alleen Windows kan niet. Je moet dan twee partities maken op de nieuwe harde schijf voor beide besturingssystemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nieuwe harde schijf kost zo'n 90 euro. Je kan de Macbook gewoon openschroeven en de schijf verwisselen.

http://www.computerland.nl/a/zcl_03ops/02_inthdd/list.aspx

http://www.onemorething.nl/community/topic/harde-schijf-vervangen-macbook-pro-13
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grotere HD is er voor diverse macbooks.

Afhankelijk van de macbook die je hebt kost dat een bepaald bedrag. Als je het zo op de mac site bekijkt kost het ongeveer 300 euro per 250 Gb extra. Maar dat is de prijs wanneer je een nieuwe laat samenstellen.

Je macBook is voor MacOS gebouwd. Kans is zeer gering dat windows daar zelfstandig en foutloos op kan draaien.
Betere kansen maak je met Linux.

Wil je perse windows, dan kun je de partitie voor MacOS zo klein mogelijk maken, en de machine automatisch na een paar seconden windows op laten booten.
Je hebt dan verder geen last van MacOS, maar wel het voordeel, dat als windows crashed, je MacOS kan opstarten om de bestanden van de windows partitie te redden.

Maar nogmaals; je kunt er beter een linux distributie op zetten.
Ubuntu bijvoorbeeld. :-)
Zie dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=jzVB7h4UvTc
Erg komisch filmpje, maar ook erg leerzaam.