Bij selectie open met veranderd hij alle standaard programma`s tegelijk. Hoe kan ik dit weer terug zetten

Als ik start klik zie ik aan de linkerkant allemaal hetzelfde icoontje staan, hetzelfde wat ook onderin mijn werkbalk. Bij openen met is iets fout gegaan en nu selecteert hij alles automatisch. Systeem herstel werkt al niet meer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb een dell notebook met windows7 starter.
Please help mij!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

bij "openen met" staat er onder in beeld zo'n vierkantje waar je een vinkje in kan zetten: dit altijd doen voor deze extensie". deze heb je aangevinkt gehad.
Dit kan je gelukkig wel herstellen. Ga in start naar de knop standaard programma's. In de tweede optie "een bestandstype of protocol aan een programma koppelen" kan je de extensie weer koppelen aan het programma dat jij wilt. Zoek de extensie en ga met bladeren naar het programma waarmee jij wilt dat het geopend wordt. Hierna zal e.e.a. weer werken als voor heen.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je op een snelkoppeling heb geklikt (met rechts) en toen gekozen hebt voor 'openen met', waarna je een programma koos waarmee vervolgens alle snelkoppelingen geopend zullen worden.

Dat zou verklaren waarom je snelkoppelingen in het startmenu allemaal hetzelfde icoontje krijgen.

In dat geval hoef je alleen de koppeling tussen .lnk (snelkoppelingen) bestanden en de verkenner te herstellen.
rose
13 jaar geleden
Als systeemherstel niet meer werkt, is er iets goed fout, sla al je bewaarde werk op en installeer opnieuw windows