Ik heb een pc met 2 keer windows xp. En nu wil ik een afhalen. Maar hoe?

Ik heb ook een xp installatie cd.

Toegevoegd na 20 uur:
Ik heb een upgrade cd. Dus ik kan alleen opnieuw installeren van windows 98. En ik kan niet formatteren hij zegt telkens dat hij dat niet kan voltooien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je xp installaties op verschillende partities zijn geïnstalleerd hoef je alleen de partitie te formatteren waar deze op is geïnstalleerd.

Anders zou ik je aanraden om gewoon heel de pc te formatteren en een nette installatie uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allebei de Windows installaties staan op een andere partitie, twee Windows op één partitie is namelijk niet mogelijk. Kies de beste uit, log daarop in en formatteer de andere partitie. Die is dan leeg en kan je vervolgens weer gebruiken voor data ect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen dual boot (keuzescherm) verwijderen:

Ik krijg bij het opstarten van de PC (net zoals bij dual boot) twee keer de melding 'Windows 7'. Ik wil één van die twee meldingen verwijderen. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Surf naar de website 'neosmart.net' voor een kopie van 'EasyBCD'. Downloaden, installeren en starten. Meteen daarna wijst alles zich vanzelf. Dat wil zeggen, u moet de knop 'Add⁄Remove Entries' hebben

http://www.computeridee.nl/faqman/besturingsystemen/overige-besturingssystemen/dual-boot-verwijderen

Dual boot (keuzescherm inclusief Windows (XP) zelf) verwijderen:

Download EaseUS en gebruik die om de partitie te formatteren en eventueel weer bij je hoofdschijf te gooien.

Toegevoegd na 42 seconden:
http://www.partition-tool.com/