Welke OS op oude G3 mac

Ik heb een oude mac gekregen.
Volgens mij is het een G3 weet even niet of het een PPC is maar ik zoek nog een OS die er op draait.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoek je specific een versie van OSX die er op kan draaien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies welk model Mac is het?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een een G3 is sowieso PowerPC.

Antwoorden (2)

Er is een verschil tussen iMac G3 waarbij je een cd in een schuif moet steken die naar buiten komt (tray loading) of iMac G3 waarbij je de cd er gewoon in kan duwen (slot-loading). De eerste serie was er in meerdere kleuren, de tweede enkel in het blauw.
De eerste serie kan een systeem tot OSX 10.3.9 draaien, de tweede serie kan OSX 10.4.11 aan.
In je vraag staat niets over het type Mac. Het kan dan eigenlijk ook nog een eMac zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan zelfs een beige desktop model PowerMac G3 zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, inderdaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een blauwe mac met cd lade en interne Zip schijf 100mb
Er is een gratis database programma: Mactracker
Staat boordevol gegevens over 'alle Mac's en Systeemen'
is te downloaden via:
http://www.macupdate.com

Groetjes!
jos
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga gelijk even kijken dank u wel