Hoe zorg je dat de USB wordt uitgeschakeld als de computer uit staat?

Ik heb Windows 7 - 64bit. Maar als de computer uit staat, dan worden de USB-apparaten nog van stroom voorzien. Hoe kan ik instellen dat die ook van de stroom afgaat?

In de Bios kan ik geen instellingen vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Bij veel computers blijft de voeding aan als je de computer uitschakelt met de functie "afsluiten" van Windows.
Het stroomverbruik wordt wel sterk verminderd maar een klein deel van het moederbord houdt spanning om met de "aan" knop weer te kunnen starten.
Bij sommige computers en laptops blijft hierbij ook de 5V op de USB-aansluitingen staan, dit is dan niet apart uit te schakelen.
Het enige wat je kunt doen is de spanning helemaal van de voeding afhalen door de schakelaar op de voeding zelf aan de achterkant van de computer te gebruiken, of de stekker van de computer uit het stopcontact te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als er een zit, moet je de schakelaar bij de voeding aan de achterzijde uitdoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb naast de computer een stekkerdoos (met lampje) waar PC, printer, modem etc opzit. Die doos schakel ik uit als ik de pc heb uitgezet. Dit omdat al die apparaten geen schakelaar hebben. Ik denk trouwens dat als je achterop je PC kijkt dat lampje van de netwerkverbinding ook nog aan is. Soms heeft PC een optie (uit te zetten in de BIOS) om als het netwerk actief wordt aan te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je softwarematig helaas niet instellen.
Gewoon de stekker er uit doen maar dat was niet je vraag.